همایش قرآنی «جنات النعیم» با حضور فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان آغاز شد


 همایش قرآنی «جنات النعیم» با حضور فعالان قرآنی اهل سنت سیستان و بلوچستان آغاز شد

همایش قرآنی «جنات النعیم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در هتل انقلاب تهران آغاز به کارکرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،شب گذشته یکشنبه ۱۰ اسفند ۹۹ همایش قرآنی «جنات النعیم» با حضور جمعی از فعالان قرآنی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان و حجت‌الاسلام محمد حاجی اسماعیلی مسئول آموزش اداره کل ادیان مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

در این همایش که با مشارکت نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و سازمان تبلیغات اسلامی به مدت چهار روز از دهم تا سیزدهم اسفند ۹۹ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نوید شکوهی از قاریان ممتاز کشور ضمن تشکر و قدردانی از تمامی فعالان قرآنی اهل سنت گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این همایش، آشنایی قاریان اهل سنت استان سیستان و بلوچستان با اساتید و قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور است درحالی‌که این استان دارای قاریان برجسته و علاقه‌مند بسیاری است اما متأسفانه این عزیزان از دیدار با اساتید قرآنی و آموزش در رشته‌های تلاوت و حفظ قرآن؛ کم‌بهره هستند و این همایش‌ها می‌تواند قدری از این خلأها را مرتفع سازد.

وی با اشاره به حضور اساتیدی همچون حاج احمد ابوالقاسمی و حاج حمید احمدی وفا در این همایش؛ آنها را قاریان برجسته و بین‌المللی برشمرد که باتجربه قرآنی و بهره‌گیری از لحن و صوت زیبا، بهترین تلاوت‌های قرآنی کشور را به یادگار گذاشته‌اند.

حاج احمد ابوالقاسمی قاری ممتاز کشورمان نیز در این همایش به تکنیک‌های تلاوت قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: من در کلاس‌های قرآنی خودم اولویت را بر روی صوت و لحن گذاشته‌ام و معتقدم باید به کسی قاری قرآن گفت که مردم قرآن خواندن او را «طلب» کنند نه اینکه «تحمل» کنند.

به گفته وی؛ رمز طلب کردن دوباره قرآن خواندن از قاری «تفاوت» در صوت و لحن قاری نسبت به دیگران است.

ابوالقاسمی افزود: در بحث آموزش صوت و لحن، روش‌های زیادی در کشور ما وجود دارد اما معلمی موفق است که اولویت‌ها را درک کند. اکثر افراد فکر می‌کنند اگر قاری آشنایی به مقامات داشته باشد و آهنگ را بشناسد حتماً قاری خوبی است و به همین دلیل اولویت آموزش‌های ما شده توجه به مقامات؛ این در حالی است که هر قاری که پشت تریبون قرار می‌گیرد باید ظرف ۱۰ ثانیه، خودش را به مخاطبین اثبات کند.

به گفته این قاری بین‌المللی، نحوه تلاوت زیبای یک آیه از قرآن علاوه بر اینکه نیازمند حنجره آماده است، آشنایی به تکنیک‌های تلاوت را نیز لازم دارد.

در ادامه نیز گروه بین‌المللی تواشیح طاها به ارائه دو برنامه جمع خوانی پرداختند و در پایان نیز حاج حمید احمدی وفا از قاریان بین‌المللی کشورمان با صوت بسیار زیبا به تلاوت چندین آیه از قرآن برای حاضرین پرداخت

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس