کاهش 60 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تفریحی


کاهش 60 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تفریحی

عضو ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن هشدار نسبت به موج چهارم بیماری کرونا، از کاهش 60 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تفریحی خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر رضا جلیلی خشنود در برنامه "تهران ما سلامت" رادیو تهران با اشاره به افزایش بیماری‌زایی و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان و خطر انتقال آن به پایتخت اظهار کرد: باید این نکته را مدنظر قرار داد که این تعداد ابتلا، مخلوطی از مبتلایان به ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی و ویروس‌های جهش یافته دیگر و ویروسی است که سال گذشته شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: شیوع موج جدید ویروس کرونا در استان خوزستان می‌تواند آغاز کننده موج چهارم کرونا باشد. اگر دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود می‌تواند تا حدودی از این شیوع جلوگیری کند اما با توجه به فرا رسیدن سال نو اگر از دستورالعمل‌های بهداشتی غافل شویم، بیم آن می‌رود که این موج به سایر استان‌های کشور برسد و سال جدید را به کام هم‌وطنان تلخ کند.

عضو ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشت در کشور بیان کرد: با توجه به اینکه با فرا رسیدن سال نو تجمعات و رفت و آمدها به پاساژها و مراکز خرید افزایش خواهد داشت و بحث تزریق واکسن تا حدودی مردم را امیدوار کرده است، باید گفت این امید متاسفانه باعث شده رعایت پروتکل‌ها از 70 درصد به 40 درصد کاهش پیدا کند. در مراکز تفریحی متاسفانه با کاهش 60 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه هستیم. اگر بتوانیم با وضع قوانینی از مسافرت‌های نوروزی، بین استانی و درون شهری پیشگیری کنیم و تجمعات خانوادگی را تا حد زیادی کاهش دهیم، تا حدودی در کنترل ویروس موفق عمل خواهیم کرد.

خشنود در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از شیوع ویروس از نقطه مبدا آن که در حال حاضر استان خوزستان است، پیشگیری کرد، گفت: خوشبختانه میزان مرگ و میر کرونا در کشور از حدود 600 نفر به زیر 100 نفر کاهش پیدا کرده است. این امر با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت در سفرهای بین استانی اتفاق افتاد.

وی با هشدار نسبت به خطر شیوع موج چهارم کرونا تاکید کرد: سال نو می‌تواند زنگ خطری برای شروع موج چهارم و ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی باشد.

عضو ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران هشدار داد: با توجه به اینکه خستگی بسیاری در میان کادر درمان وجود دارد شیوع موج چهارم هم برای مردم و هم برای کادر درمان خطر آفرین خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403