تعارض منافع و رانت پشت پرده عدم اجرای نسخه الکترونیک نیست!


 تعارض منافع و رانت  پشت پرده عدم اجرای نسخه الکترونیک نیست!

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا تعارض منافع ارائه‌دهندگان خدمات درمانی را از موانع اجرای طرح نسخه الکترونیک نمی‌دانید؟ گفت: بعید می‌دانم که تعارض منافع و رانتی پشت پرده عدم اجرای نسخه الکترونیک باشد!

دکتر حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا درباره حذف نسخه‌های کاغذی دارو اظهار کرد: الکترونیکی شدن نسخه‌ها جزو قانون برنامه پنجم توسعه بوده که تا پیش از این اجرا نشده بود و اگرچه در ابتدا ممکن است نواقصی داشته باشد اما چاره‌ای جز اجرای نسخه الکترونیک نداریم زیرا یک الزام قانونی است و از سوی دیگر باعث بهینه شدن خدمات و جلوگیری از افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

وی افزود: الکترونیکی شدن نسخ باعث کاهش مصرف کاغذ و افزایش کارآمدی در نظام سلامت خواهد شد؛ ممکن است زیرساخت‌های اینترنتی برای اجرای نسخ الکترونیک فراهم نباشد اما به تدریج برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای اجرای نسخه الکترونیک تصریح کرد: اجرای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک باعث شفافیت در روند درمان و عملکرد داروخانه‌ها می‌شود زیرا نام پزشک، داروهای تجویز شده و داروخانه قابل رصد است و باعث جلوگیری از بسیاری از تخلفات می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر موانع اجرای نسخه الکترونیک، فراهم نبودن زیرساخت‌ها را از دلایل عدم اجرای نسخه الکترونیک مطرح و تصریح کرد: ممکن است همه جا کامپیوتر و اینترنت فراهم نبوده باشد و به همین دلیل اجرای نسخه الکترونیک معطل مانده بود و الان هم ممکن است این زیرساخت‌ها در نقاطی از کشور فراهم نباشد.

شهریاری در پاسخ به این سؤال که "آیا تعارض منافع ارائه‌دهندگان خدمات درمانی را از موانع اجرای طرح نسخه الکترونیک نمی‌دانید؟" بیان کرد: بعید می‌دانم که تعارض منافع و رانتی پشت پرده عدم اجرای نسخه الکترونیک باشد!

انتهای پبام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در