هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق کهگیلویه و بویراحمد


هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح هما (هوشمندسازی مرکز اتفاقات) به عنوان یکی از طرح‌های تحول توزیع در شرکت توانیر، طی سال جاری در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمده است.

"جمال معتمدی زاده" در تشریح طرح هما افزود: رسالت طرح هما، مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع عیب و ایمن‌سازی مسیر تغذیه‌ی فیدرهاست که طی سال جاری توسط امور دیسپاچینگ شرکت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: طرح هما موجب هوشمندسازی مراکز اتفاقات شده و در کل اهداف اصلی طرح هما شامل ایجاد رویه‌ی هوشمند، یکسان، استاندارد، مکانیزه کردن و هوشمندسازی عملیات رفع خاموشی است، همچنین با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های خدمات غیر حضوری مشترکان، مراجعات حضوری به امورهای برق تابعه در روزهای کرونایی کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: براساس پیش‌نویس دستورالعمل، با اجرایی شدن طرح هما، فعالیت‌هایی چون دریافت و پایش گزارش‌های خاموشی از درگاه‌های مختلف شامل تماس با سامانه‌ی۱۲۱، پورتال خدمات، اپلیکیشن موبایل و پیامک هوشمندسازی خواهد شد.
معتمدی زاده ادامه داد: تعیین هوشمند کلید قطع شده جهت تسریع در عملیات رفع خاموشی، تعیین اولویت‌بندی خاموشی و اعزام هوشمند اکیپ‌های حوادث و تعمیرات، تعیین مقادیر ENS و شاخص‌های قابلیت اطمینان بدون دخالت اپراتورها از دیگر مواردی است که با بهره‌برداری کامل از طرح هما، اجرایی خواهد شد.
وی تاکید کرد: نظارت بر صحت عملیات رفع خاموشی مشترکین و اشکالات شبکه‌ی توزیع برق و مدیریت هوشمند فعالیت‌های میدانی و اکیپ‌های اجرایی جهت بهبود بهره‌وری و استفاده از منابع را از دیگر دستاوردهای طرح هما دانست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هنگام رخداد خاموشی، مشترکین از طریق سامانه‌هایی چون سامانه‌ی مرکز تماس۱۲۱، سامانه‌ی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی تلفن همراه، سامانه‌ی پیامک، پرتال یا وب‌سایت، ولتاژ و جریان رصد شده توسط کنتورهای فهام، جهت پیگیری وضعیت و اطلاع از زمان وصل خاموشی، درخواست رفع خاموشی خود را اعلام می‌کنند.
معتمدی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع خطر و ایمن‌سازی مسیر تغذیه‌ی فیدر برعهده‌ی امور دیسپاچینگ و اتفاقات برق شرکت‌های توزیع برق است و بخش بزرگی از اشکالات شبکه‌ی توزیع برق بر پایه‌ی گزارش‌های مشترکین و همچنین تجهیزات مانیتورینگ شبکه قابل شناسایی است و استفاده از الگوریتم‌های هوش ماشین باعث افزایش دقت و سرعت در خدمات‌رسانی و استفاده‌ی بهتر از منابع می‌شود.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح هما، داده‌های مربوط به ثبت خاموشی با دقت و کیفیت بالا ثبت شده و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری در جهت ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد واحدهای اجرایی در حوزه‌ی مذکور در دسترس خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح هما در مدیریت برق شهرستان های بویراحمد، گچساران و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و تاکید کرد: این طرح در شش شهرستان دیگر این استان هم اکنون در حال اجرا است.
معتمدی زاده هزینه اجرای طرح هما در این شرکت را حدود یک میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: مشترکین با استفاده از اپلیکشن موبایل برق من، پورتال شرکت توزیع نیروی برق استان با آدرس اینترنتی https://www.kbedc.ir/ و تماس با مرکز ۱۲۱ از این طرح استفاده مناسب داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر مشترکین برق در استان به این درگاه ها مراجعه کنند نیازی به حضور فیزیکی در شرکت را ندارند و می توانند درخواست های خود را از این طریق پیگیری کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اجرای طرح هما در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های شرکت در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین خود بوده و مشترکین بهتر و سریع تر می توانند نتیجه درخواست های خود را دریافت کنند.
به گزارش ایسنا، معتمدی زاده بیان کرد: طول شبکه های برق فشار ضعیف و متوسط در این استان را حدود ۱۰ هزار کیلومتر ذکر و اظهارداشت: بیش از ۲۷۲ هزار اشتراک برق در این استان وجود داشته که حدود ۶۰ هزار اشتراک آن روستایی و مابقی در شهرهای استان هستند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟