ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان توسط جهاددانشگاهی گیلان


ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان توسط جهاددانشگاهی گیلان

رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان از ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان توسط جهاددانشگاهی گیلان خبر داد و گفت: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران جهاد دانشگاهی کشور یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان ها و دستگاه های اجرایی است.

دکتر فریبرز جمال زاد در نشست ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان که توسط ارزیابان حرفه ای کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران جهاد دانشگاهی کشور یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور است که با رعایت پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور ارزیابان حرفه ای و صاحب صلاحیت جهاد دانشگاهی به ارزیابی مدیران استان اقدام می نماید.

وی تصریح کرد: این ارزیابی‌ها به سازمان ها کمک می‌کنند تا شایستگی‌ها و مهارت‌های مدیران عملیاتی، پایه، میانی و ارشد خود را بررسی کرده و به نیازها و الزامات آموزشی شخصی و شغلی آن‌ها پی برده شود.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان ادامه داد: همچنین این کانون با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مناسب و ارائه خدمات مورد نیاز، این شایستگی‌ها را بهبود بخشیده و با کمک روش‌های علمی و پذیرفته‌شده، نسبت به ارزیابی توانمندی افراد؛ تصمیم به استخدام، ادامه همکاری یا قطع ارتباط شغلی را فراهم می نماید.

جمال زاد خاطرنشان کرد: جهت آرامش بیشتر ارزیابی شوندگان در این روزهای سخت کرونایی و پیشگیری از عوارض خستگی از سفر و استرس ناشی از تجربه حضور در محیط های خارج از استان، اجرای کانون ارزیابی و توسعه مدیران را در استان محل سکونت مدیران برنامه ریزی و اجرا می کنیم.

سیدرفیع موسوی، عضو کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت و ضرورت شایسته سالاری در سازمان ها، به ویژه در دستگاه های اجرایی بخش عمومی و دولتی، افزود: در محیط‌های سازمانی که همواره متغیر است، وجود مدیران با تجربه و مسلط به دانش فنی و البته انعطاف‌پذیر، از عوامل راهگشا و ضروری است.

وی یادآور شد: از آنجا که انعطاف‌پذیر بودن مدیر و سازگار با شرایط، در موفقیت مدیران بسیار تاثیرگذار است، به‌نظر می‌رسد در ارزیابی‌های این کانون باید به آن توجه جدی شود. اساساً مدیران موفق، نگرش مثبتی نسبت‌به نظرات مغایر با تصمیمات خود دارند و این مدیران منعطف هستند که خود را با تغییرات منطقی تطبیق می‌دهند. مدیری که خود را از دانش تجربی و کاربردی کارکنان محروم می‌سازد، در حقیقت یکی از شقوق اصلی موفقیت خود را نادیده می‌گیرد.

عضو کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه شکوفایی یک مدیر، زمانی محقق می‌شود که انعطاف‌پذیری در قبال پیشنهادهای سازنده کارکنان و تغییر نگرش به‌سوی خروجی‌های مناسب و مطلوب را بپذیرد گفت: از آنجا که انعطاف‌پذیری را می‌توان توانایی انطباق و سازگاری با شرایط احتمالی در حال تغییر معنی کرد، دارا بودن این ویژگی مهم، در زمان‌هایی که اطمنیان از تصمیم‌گیری با مخاطره مواجه است، از ارزشمندترین شقوق مدیریتی تلقی می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران از قابل اطمینان ترین ابزارها محسوب می شود افزود: کانون ارزیابی به ارزیابی گروهی‌ از شرکت‌کنندگان توسط تیم‌ ارزیابی با استفاده از موقعیت‌های شبیه‌سازی‌شده و آزمون های‌ متنوعی دلالت دارد که به منظور انتخاب‌ افراد واجد شرایط برای تصدی مناصب مدیریتی استفاده می‌شود. از آنجایی که مراکز ارزیابی و توسعه بر محور شبیه‌سازی شرایط کاری استوارند، برای سنجش عینی شایستگی‌های مورد نیاز جهت انجام اثربخش کارها و وظایف، بهترین و موثرترین راه به شمار می‌روند.

وی ارزیابی و سنجش میزان قابلیت های بالقوه و بالفعل داوطلبین تصدی یک شغل مدیریتی، پیش بینی عملکرد آتی داوطلبین در صورت تصدی شغل و یا پست مدیریتی، امکان ارائه پیشنهادهایی جهت توسعه مهارت ها و آموزش های مورد نیاز داوطلبین، ارائه مشاوره حرفه‌ای به داوطلبین در خصوص حرفه و مسیر رشد شغلی و حرفه‌ای و اطمینان از شایستگی افرادی که در پست های کلیدی سازمان جذب یا حفظ شده اند را از مهمترین اهداف کانون ارزیابی در سازمان ها عنوان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر