رکاب زدن از کوار تا بابل به عشق شهدا


رکاب زدن از کوار تا بابل به عشق شهدا

ورزشکار شیرازی از شهرستان کوار تا بابل را به نیت شهدای مرزی و شهدای شهرستان کوار رکاب زد.

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، غلامحسین روشن اهل شهرستان کوار همشهری شهید علی‌بخش غلامی‌دشتکی که مزار آن در دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد از ۱۲ دی ۹۹ همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی سفر خود را به نیت شهدای مرزبان و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار بر روی خط مرزی ایران شروع نمود.

وی پس از عبور از استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان امروز وارد استان مازندران و شهرستان بابل شدند و پس از استقبال از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بابل با حضور در مزار همشهری شهید خود به وی ادای احترام کردند.

سفر غلامحسین روشن ۱۷۰ روز طول خواهد کشید و استان گیلان مقصد بعدی وی خواهد بود.

قابل ذکر است همزمان با این مراسم فرماندار، رئیس بنیاد شهید و جانشین سپاه شهرستان کوار در منزل شهید غلامی حضور یافتند و ارتباط تصویری با پدر بزرگوار شهید علی‌بخش‌ غلامی بصورت مجازی از دانشگاه علوم پزشکی بابل برقرار شد که لحظات احساسی از فراق پدر و فرزند رقم خورد.

گفتنی است در سال ۱۳۸۹ دو شهید گمنام در محوطه دانشگاه علوم پزشکی بابل به خاک سپرده شدند.

شهید علی بخش غلامی دشتکی که به عنوان یکی از دو شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی بابل تشییع و تدفین شد، در سن ۱۶ سالگی و سال ۶۴ در عملیات خیبر به شهادت رسیده بود و سال ۸۹ پس از انتقال به بابل به عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین شد و پس از ۵ سال و با مشخص شدن نتیجه آزمایش DNA هویت وی مشخص شده است.

همچنین پدر بزرگوار شهید نیز پس از احراز هویت نسبت به ماندن پیکر پاک فرزند شهیدش در دانشگاه علوم پزشکی بابل موافقت کرد و گفت فرزندم مهمان بابلی هاست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس