راه‌اندازی 2هزار پایگاه برای جشن نیکوکاری در قزوین


راه‌اندازی 2هزار پایگاه برای جشن نیکوکاری در قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: دو هزار و 470پایگاه ثابت و سیار در سطح استان آماده دریافت کمک های مردمی در جشن نیکوکاری هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفته احسان و نیکوکاری و در سالن جلسات کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، گفت: کمیته امداد دومین نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دست مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی تأسیس شده است و نام مبارک ایشان بر تارک آن می درخشد.

او ادامه داد: نهادی که متولی رسیدگی به وضعیت نیازمندان وفقراست ولی در ایجاد فقر هیچ نقشی ندارد چراکه فقر در به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در جامعه و کاستی ها و کوتاهی های برخی دستگاهها ایجاد می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد تلاش می کند تا با ظرفیت سازی و استفاده از توان اقشار مختلف، بستر خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کند.

او افزود: هر ساله در این ایام جشن نیکوکاری برگزار می شود تا با توجه به مشکلات اقتصادی به ویژه در شرایط امروز کمک به نیازمندان به ویژه برای ایام عید نوروز فراهم شود.

حق گویان عنوان کرد: در حوزه دانش آموزی علیرغم تهیه و توزیع بیش از هزار و ۴۰۰دستگاه تبلت بین دانش آموزان نیازمند، ۷۰۰دانش آموز تحت حمایت فاقد ملزومات آموزشی برای بهره مندی از آموزش از راه دور هستند.

او خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیت های مختلف مردمی استفاده کنیم تا خانواده ای نباشد که دغدغه تحصیل دانش آموزش را داشته باشد.

حق گویان گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه" در روز چهارشنبه ۱۳اسفند با نواختن زنگ نیکوکاری به صورت نمادین در مدارس استان آغاز خواهد شد که این مراسم در قزوین در دبیرستان آلومتک برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه، دو هزار و ۴۷۰پایگاه ثابت و سیار در مناطق مختلف استان از قبیل معابر، مراکز نیکوکاری، مدارس، دانشگاه ها، مساجد، بیمارستان ها و مصلاهای نماز جمعه آماده دریافت کمک های مردمی در جشن نیکوکاری هستند.

او اعلام کرد: جمعه ۱۵اسفند ماه هم در مناطقی که نماز جمعه برگزار می شود پایگاه جشن نیکوکاری برقرار می شود و کمک های مردمی جمع آوری می شود.

حق گویان تأکید کرد: جمع آوری وجوهات نقدی و غیرنقدی از طریق ۱۷ اداره در سطح استان انجام خواهد شد همچنین مردم عزیز و خیران با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۲۰۱ و کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* و همچنین سایت www.33808.ir می توانند مساعدت های خود را اهدا کنند و درصدد هستیم بلافاصله بعد از جمع آوری کمک ها و در کوتاه ترین زمان این کمک ها به دست خانواده های نیازمند تقدیم شود.

او با اعلام اینکه سال گذشته ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان هدایای نقدی و غیر نقدی مردمی در جشن نیکوکاری جمع آوری شد، توضیح داد: کار جمع آوری کمکهای مردمی در این زمینه از یک ماه گذشته شروع شده و پیش بینی می شود در جشن نیکوکاری امسال بیش از ۹میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های اصلی و راهبردی کمیته امداد توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است که یکی از بحث های مهم توانمندسازی موضوعات فرهنگی و توانمند سازی فکری و بوده و اقدام دیگر در حوزه توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی است که در این بخش ایجاد فرصتهای شغلی مطرح است.

حق گویان گفت: امسال با توجه به اینکه سهمیه استان ما نزدیک به ۵هزار فرصت شغلی بود تا به امروز در سطح استان برای ۷هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است و قزوین استان پیشرو در ایجاد اشتغال در سطح کشور است و رتبه نخست کشوری را با توجه به سهمیه ابلاغی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در زمینه کاریابی هم ۹۷۰نفر تا به امروز به بنگاه های اقتصادی و شرکت های تولیدی معرفی و مشغول به کار شدند؛ ما خدماتی هم به بنگاه های اقتصادی پرداخت می کنیم به طوری که هر بنگاهی که افراد تحت حمایت ما را جذب کند ۵۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کند.

48

کد خبر 1491348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی