60درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش قزوین محقق شد


60درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش قزوین محقق شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 60درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش این استان محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف آموزشی گفت: رسالت اصلی آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش این استان محقق شده است.

اصغری شورای آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار در روند آموزشی و پرورشی دانست و اظهار کرد: تاکنون طی ۱۰جلسه شورای آموزش و پرورش ۵۵ مصوبه در بخش های آموزشی، پرورشی، تربیت بدنی ، اداری و سایرتصویب شده که از این تعداد ۳۲مورد اجرایی شده و ۱۲مورد در حال اجراست و ۱۰مصوبه هنوز اجرایی نشده است ‌.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: نقش شوراهای آموزش و پرورش در کمک به نظام تعلیم و تربیت در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار بوده است.

او اضافه کرد: با شیوع کرونا از اسفند سال گذشته ۲۳هزار دانش آموز با مشکل ابزار مناسب مواجه بودند که هم اکنون این تعداد به پنج هزار و ۵۰۴دانش آموز رسیده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به مصوبات در حوزه های مختلف آموزشی ، پرورشی و اقتصادی ادامه داد: تاسیس هنرستان هنرهای زیبا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دختران یکی از اقدامات انجام شده در سال جاری بود که به دلیل استقبال گسترده سال آینده هنرستان پسرانه در دستور کار قرار گرفته است .

او افزود: در حوزه سواد آموزی نیز مصوب شده بود که بخشداران و فرمانداران برای شناسایی افراد بی سواد مناطق خود اقدام کنند که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه سهم تحصیل دانش آموزان قزوینی در هنرستان‌ها بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: هم اکنون ۴۲ و هشت دهم درصد دانش آموزان استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که در این بخش قزوین جزو استان های نخست کشور قرار دارد.

استان قزوین دارای ۲۳۵هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

48

کد خبر 1491343

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط