«حماسه امام سجاد (ع)» از منظر رهبر معظم انقلاب


«حماسه امام سجاد (ع)» از منظر رهبر معظم انقلاب

کتاب «حماسه‌ امام سجاد (ع)» مشتمل بر گفتارهایی از مقام معظم رهبری توسط انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد. این اثر در سه بخش تنظیم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم معرفی و رونمایی از کتاب «حماسه‌ امام سجّاد(علیه‌السلام)» مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ مبارزات سیاسی - فرهنگی امام سجّاد(علیه‌السلام) روز چهارشنبه، 13 اسفند، در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

این اثر توسط انتشارات انقلاب اسلامی(وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)) و در سه بخش تنظیم شده است.

بخش نخست که در کتاب با عنوان «به جای مقدمه» آورده شده، مشتمل بر سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در کنگره‌ جهانی امام رضا(علیه‌السلام) است. ایشان در این سخنرانی که در سال 1365 ایراد شده است، به تبیین نظریه‌‌ انسان 250 ساله پرداخته‌اند.

«حماسه امام سجاد (ع)» از منظر رهبر معظم انقلاب

بخش اصلی کتاب نیز به چهار گفتار از ایشان پیرامون مبارزات سیاسی و فرهنگی حضرت زین العابدین(علیه‌السلام) اختصاص یافته که این گفتارها در سال 1352 در جمع پرشور جوانان و نمازگزاران «مسجد کرامت» شهر مشهد مقدس پس از اقامه‌ نماز مغرب و عشا بیان شده است.

همچنین با هدف غنای مطالب و تکمیل مباحث و نظرات معظّم له در موضوع زندگی امام سجّاد(علیه‌السلام)، مجموعه مصاحبه‌های مجلّه‌ پاسدار اسلام با ایشان که در سال 1361 صورت گرفته و در شماره‌های شش تا 12 آن نشریه منتشر شده بود نیز به همراه برخی اضافات و ارجاعات در بخش سوم کتاب آورده شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب، روز چهارشنبه، 13 اسفندماه، با حضور جمعی علما، پژوهشگران و شاگردان قدیمی ایشان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس