(تصاویر) درگیری پلیس تایلند با معترضان


(تصاویر) درگیری پلیس تایلند با معترضان

صدها شهروند تایلندی نزدیک یک پایگاه نظامی در بانکوک با نیروهای پلیس درگیر شدند.

پلیس تایلند علیه معترضانی که در نزدیکی یک پایگاه نظامی در بانکوک راهپیمایی می‌کردند و از پادشاه می‌خواستند تا فرماندهی مستقیم این واحد ارتش را که در آنجا مستقر بود، واگذار کند، متوسل به شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از آب پر فشار شد.

به گزارش فرارو، معترضان به طرف نیرو‌های پلیس بطری پرتاب کردند و مستقیما به طرف محوطه حصار کشیده شده کانتینر‌ها و سیم‌های خاردار قرار گرفته در ورودی پایگاه هنگ یکم پیاده‌نظام در بانکوک حرکت کردند. این پایگاه یکی از چندین واحد ارتش است که دولت پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر تایلند در سال ۲۰۱۹ میلادی کنترل آن را به پادشاه ما‌ها واجیرالونگکورن منتقل کرد.

جنبش سیاسی تایلند تحت رهبری جوانان سال گذشته قیام کرد و خواستار برکناری نخست وزیر این کشور شد و با درخواست اصلاح سیستم پادشاهی، تابو‌ها را شکست.

معترضان تایلندی همچنین حمایت خود را از اعتراضات ضد کودتا در میانمار نشان دادند؛ میانماری که از اول فوریه به دنبال کودتای ارتش و بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر منتخب این کشور دچار آشوب و ناآرامی شده است.

انتقاد علنی از پادشاه در تایلند غیرقانونی محسوب می‌شود و تحت قوانین سفت و سخت این کشور توهین به پادشاهی می‌تواند مجازاتی تا ۱۵ سال حبس به همراه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!