700 دانش آموزان قزوینی در مسابقات استانی قرآن بصورت مجازی شرکت کردند


700 دانش آموزان قزوینی در مسابقات استانی قرآن بصورت مجازی شرکت کردند

قزوین-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:  همزمان با سراسر کشور 700 دانش آموزان قزوینی در 39 مرحله استانی مسابقات قرآن ، عترت و نماز به صورت مجازی شرکت کردند.

حجت الاسلام علی انصاری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات در مدرسه شاهد کوثر قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ساله
مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای ، استانی و کشوری برگزار می‌شود و امسال با توجه به شیوع کرونا، وضعیت شرکت در مسابقات متفاوت بوده است .
وی با بیان اینکه مسابقات در ۲ بخش فرهنگیان و دانش آموزان همانند سنوات گذشته برگزار می شود، اظهار داشت : شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد به یکدیگر به رقابت می پردازند .
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در این دوره از مسابقات ۷۰۰ دانش آموز و ۲۰۰ فرهنگی برگزیده مرحله منطقه ای در رشته های ۱۱ گانه قرآن و نماز برای راهیابی به مرحله کشوری با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی تصریح کرد: در مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز ۸۰ نفر دانش آموز و ۱۰ نفر فرهنگی قزوینی شرکت خواهند کرد .
حجت الاسلام انصاری یاد آور شد: در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی و فرهنگیان استان در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز و همکار فرهنگی در سطح مدرسه تا استان شرکت کردند.
این مسوول هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت را ترویج فرهنگ قرآن در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان عنوان کرد و افزود: اولویت اساسی تحقق معنویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .
وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز باید از دوره ابتدایی برای دانش آموزان آغاز شود، افزود: نسل جوان امروز بیش از گذشته تشنه دریافت معارف اسلامی و علوم قرآنی است که باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود.
حجت الاسلام انصاری با بیان ابنکه تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات جامعه توجه به آموزه های قرآنی است ، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برنامه‌های قرآن‌آموزی دانش‌آموزان استان قزوبن به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.
استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۷ هزار فرهنگی است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان