بهبودیافتگان اعتیاد در کامیاران بیش از 24 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند


بهبودیافتگان اعتیاد در کامیاران بیش از 24 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

سنندج - ایرنا - رییس اداره بهزیستی کامیاران گفت: 24 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای امسال تاکنون به بیماران بهبود یافته از دامان اعتیاد این شهرستان پرداخت شده است.

حبیب‌اله ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اشتغال بعد از درمان معتادان یکی از عوامل مهم جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به اعتیاد است، اظهار داشت: در سال جاری ۱۳۴ نفر از بیماران بهبود یافته از دام اعتیاد این شهرستان توانسته‌اند تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات بر اساس توانمندی اشتغال این افراد به آنان اعطا شده و در سال جاری بخش مهمی از اعتبارات اشتغالزایی اداره بهزیستی به معتادان بهبود یافته در مراکز ترک اعتیاد پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی کامیاران گفت: این اعتبارات اشتغال زایی ۶ ماه بعد از درمان معتادان بهبود یافته و با اطمینان از پاک شدن کامل آنان پرداخت می شود و در کنار آن کارشناسان اشتغال این اداره همواره بهبودیافتگان را در ادامه مسیر اشتغال هدایت و راهنمایی می کنند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه درمان اعتیاد باید به صورت ریشه ای و با بررسی علل اصلی بروز آن باشد ادامه داد: دوره های آموزشی کنترل خشم و آشنایی با آسیبهای مواد مخدر توسط اداره بهزیستی و بخش‌های ذیربط طی سال گذشته برگزار شد که با شیوع ویروس کرونا برگزاری این دوره ها کاهش یافت.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی