نیاز آبی تالاب‌های قم بسیار جدی است


نیاز آبی تالاب‌های قم بسیار جدی است

قم ـ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: با شروع فصل گرما برای کاهش موج گردوغبار در شهر قم، باید نیاز آبی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان را فراهم بیاوریم.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با مدیرعامل آب منطقه ای استان در سخنانی اظهار داشت: قم در پایین دست و انتهای حوضه آبریز مرکز کشور قرار گرفته و در تأمین منابع آبی زیست محیطی با مشکلات متعددی مواجه است.

وی با اشاره به نیاز آبی قم همراه با توسعه اقتصادی و افزایش مهاجرت به این کلانشهر، خاطرنشان کرد: با شروع روزهای گرم سال و بروز پدیده گرد و غبار، باید حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان که نقش مؤثری برای مقابله با این پدیده دارند را فراهم بیاوریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تالاب های قم به ویژه دریاچه نمک و تالاب مره دارای اکوسیستم بسیار حساس و شکننده ای هستند و در صورت عدم تأمین حقابه ها کانون های جمعیتی در مرکز کشور را با خطر گرد و غبار مواجه می کنند.

وی در پایان ایجاد آلودگی های زیست محیطی در بستر برخی رودخانه های استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه برخی از متخلفان پسماندها و پساب های صنعتی را در حاشیه و بستر رودخانه های استان رها می کنند که باید به شدت با آن مقابله شود.

علی اصغری مدیرعامل آب منطقه ای استان قم نیز در این دیدار ضمن تأکید بر تأمین حقابه های زیست محیطی استان، خواستار تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر و برگزاری جلسات مشترک کارشناسی برای بحث و بررسی مسائل و موضوعات فیمابین و ارائه راهکارهای لازم در این رابطه شد.

تالاب های استان قم با وسعت حدود ۱۰۰ هزار هکتار، حدود ۱۰ درصد از وسعت جغرافیایی استان را تشکیل داده و بر همین اساس، قم یکی از تالابی ترین استان های کشور و دارای ظرفیت های عظیم زیست محیطی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا