زنان شهیده و ایثارگر باید بیشتر به جامعه معرفی شوند


زنان شهیده و ایثارگر باید بیشتر به جامعه معرفی شوند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه؛ با اشاره به فداکاری و ایثارگری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گفت: برای معرفی زنان شهیده و ایثارگر به جامعه کار چندانی نشده و باید این قشر بیشتر به جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «زهره رستمی» روز دوشنبه در یادواره «لشکر فرشتگان» ویژه شهدا و جانبازان زن استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: بانوان به عنوان مادران، همسران و خواهران دوشادوش مردان در طول پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حضور و مشارکت داشتند اما کمتر به ایثارگری آنها توجه شده‌ است.

او معرفی بانوان ایثارگر و شهیده را برای الگوی نسل جوان ضروری دانست و گفت: تقدیم حدود سه هزار بانوی سرافراز شهیده و جانباز کرمانشاهی؛ نماد مقاومت و ایستادگی زنان این استان و سرزمین است که باید به آن افتخار و برای آشنایی نسل جوان با آنها تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: زنان کرمانشاهی در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود قرار داشتن در منطقه جنگی و بمباران های بیشمار نه تنها دیار خود را ترک نکردند بلکه فرزندان و همسران خود را راهی جبهه های جنگ کردند و در پشت جبهه‌های جنگ در امر تدارکات و پشتیبانی نقش برجسته‌ای داشتند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود پبیشنهاد داد بوستان‌ها، خیابان ها، کوچه‌ها و یادواره‌هایی به اسم زنان شهیده استان برای ماندگاری و معرفی آنها به دختران جوان نامگذاری شود.

رستمی با اشاره به خلقیات نسل جوان امروز گفت: شاید ظاهر جوانان ما تغییر کرده باشد اما وجود شهدای مدافع حرم و شهدا سلامت این را به ما ثابت کرد که نسل جوان ما نیز ما نسل گذشته فداکار، ایثارگر و برای دفاع از مردم و کشور شجاع دل و مجاهد هستند.

وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری در خصوص تربیت و پرورش جوانان انقلابی گفت: اگر بندها و موارد تاکیدی این بیانیه مورد توجه قرار گیرد، برای همه توطئه های دشمنان راه گشا خواهد بود.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۶۰۰ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۲۷ عملیات در این استان انجام شد و جنگ از کرمانشاه شروع و در همین استان نیز پایان یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...