احداث 18 کیلومتر بزرگراه در دو سال گذشته در تهران


احداث 18 کیلومتر بزرگراه در دو سال گذشته در تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از احداث 18 کیلومتر بزرگراه در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری خود که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، در ارتباط ویژگی‌های مجتمع رازی در شهر ری اظهار کرد: این مجتمع فرهنگی در مجاورت برج طغرل احداث شده است و دارای مجموعه‌های متعددی از جمله گالری، رستوران، آمفی تئاتر، سالن روباز، سالن سینما و ... است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران اتمام پروژه‌های نیمه کاره و نیمه تمام از سال‌های قبل بوده است به طوریکه این پروژه‌ها به این دوره از شهرداری به ارث رسیده است و بر همین اساس می‌توانیم ادعا کنیم پروژه‌هایی در این دوره به اتمام رسیده است که بیش از 11 سال مشکلات متعددی را برای ساکنان مناطق مختلف ایجاد کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: البته دو پروژه دیگر در سال 1400 به بهره برداری می‌رسد و پرونده پروژه‌های نیمه تمام در این دوره از مدیریت شهری بسته خواهد شد.

صبوری دیلمی با تأکید بر اینکه رویکرد جدید این دوره از مدیریت شهری بر پروژه‌ها، رویکرد انسان محور بوده است گفت: هم اکنون 800 دستگاه پل سواره و 550 کیلومتر بزرگراه برای خودروها در پایتخت در طی این سال‌ها احداث شده است. ضمن اینکه هم اکنون احداث 1400 کیلومتر پیاده رو در قالب طرح «به را» در نظر گرفته شده است به طوریکه نقشه پیاده روهای تهران برای نخستین بار به امضای 6 معاون شهردار رسیده است که این نکته حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) یکی از پروژه‌های بی نظیر در کشور و کم نظیر در دنیا محسوب می‌شود که فعالیت عمرانی این پروژه از دو ماه پیش آغاز شده است و ادامه خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در رابطه با جزئیات پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) خاطر نشان کرد: این پروژه در محله جنوب تهران بر روی مسیر قطار تهران - تبریز در وسعتی حدود 9 کیلومتر ایجاد خواهد شد به طوریکه پروژه باغ راه حضرت زهرا در 54 هکتار باغ ایجاد خواهد شد و پیش بینی می‌شود طی دو الی 3 سال آینده این پروژه به بهره برداری نهایی برسد.

صبوری دیلمی ادامه داد: در این دوره از مدیریت شهری نیز در دو سال گذشته 18 کیلومتر اتوبان ساخته شده است. همچنین بزرگراه بروجردی در دست احداث قرار دارد علاوه بر اینکه چندی پیش نیز پروژه شهید رستکاری به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به طرح جامع و طرح تفصیلی پایتخت اضافه کرد: در این طرح تمامی موارد اعم از احداث بزرگراه، خیابان، پیاده رو و ... اشاره شده است اما اولویت اصلی ما در این دوره ساخت پیاده رو در سطح محلات مختلف بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین به بهره برداری از بخش غربی زیرگذر گلوبندک اشاره کرد و گفت: تا چند روز آینده این بخش به بهره برداری خواهد رسید و بخش شرقی هم تا پایان تابستان 1400 به بهره برداری می‌رسد.

صبوری دیلمی در ادامه نشست خبری به بحث ایمنی تهران در برابر سیل اشاره کرد و تصریح کرد: هفت رودخانه در تهران داریم و در بارندگی‌های اخیر با توجه به اقدامات انجام شده هیچ آب گرفتگی نداشتیم. به طور مثال در سال‌های گذشته با بارندگی در میدان آزادی با آب گرفتگی روبرو می‌شدیم اما امسال با این مشکل مواجه نشدیم.

وی همچنین به آسفالت ریزی معابر شهر تهران اشاره کرد و گفت: این طرح از اسفند 97 آغاز و تا به امروز یک میلیون و 500 تن آسفالت در معابر شهر تهران کار شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین آخرین وضعیت زیرگذر گیشا اشاره کرد و گفت: خروجی به سمت گیشا دارای اشکالات فنی بود که اصلاح شد و بازطراحی صورت گرفت و طی دو مرحله در مراجع ذیربط به تصویب رسیده است و یک ماه قبل طرح نهایی و به تایید رسید و به سازمان مهندسی و عمران ابلاغ شده و پیش بینی می‌شود سال 1400 عملیات عمرانی آغاز شود.

صبوری دیلمی همچنین با اشاره به اینکه از اردیبهشت امسال تاکنون احداث 300 کیلومتر پیاده رو در دستور کار این معاونت قرار گرفته است گفت: 200 کیلومتر از این 300 کیلومتر به اتمام رسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس