کیت تشخیص سریع کرونا در همدان ساخته شد


کیت تشخیص سریع کرونا در همدان ساخته شد

همدان-ایرنا- عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: کیت تشخیص سریع ویروس کرونا توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه و دانشگاه بقیه‌الله(عج) در یکی از شرکت های دانش بنیان همدان بومی‌سازی شد.

"عباس افخمی" روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کیت تشخیص سریع کرونا با همکاری و تلاش مشترک محققان دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) ساخته شده و مورد تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کیت تشخیص سریع کرونا ساخت شرکت دانش بنیان همدان به تولید انبوه رسیده است، اضافه کرد: این کیت ظرف مدت ۱۵ دقیقه نتیجه‌ تست را نشان می‌دهد.

افخمی با اشاره به اینکه کیت تشخیص سریع ویروس کرونا در این شرکت بومی سازی شده و مشابه داخلی ندارد، ادامه داد: این کیت تشخیصی می‌تواند برای بیماران سرپایی مورد استفاده قرار گرفته و دسترس‌پذیری افراد در مناطق دور دست و محروم در نقاط مختلف شهری را فراهم کند.

عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه داد: این شرکت دانش بنیان با استفاده از محققان جوان توانسته این کیت‌ها را تولید کند.

وی یادآور شد: این کیت ها می‌توانند زنجیره بیماری کووید ۱۹ را قطع کنند و به عبارتی در بیماریابی نقش بسیار چشمگیری دارند.

افخمی در رابطه با مزیت‌های استفاده از این کیت نسبت به موارد مشابه خارجی، گفت: به علت تحریم‌های موجود، در خرید کیت‌های خارجی خیلی موفق نبودیم و از طرفی وقتی یک محصول بومی به تولید انبوه برسد، به صورت قطعی با هزینه‌ کمتری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، در این طرح علاوه بر دکتر عباس افخمی، دکتر طیبه مدرکیان استادتمام شیمی تجزیه و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، حسین خوش‌سفر، دکتر اکبر خان‌محمدی و دکتر پگاه هاشمی از دانش‌آموختگان همین دانشگاه نیز مشارکت داشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم