تقویت فعالیت‌ قرآنی راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است


تقویت فعالیت‌ قرآنی راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

ساوه - ایرنا - معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت تقویت فعالیت‌های قرآنی مدارس با هدف پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی میان دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا کاظمی» روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات احداث دارالقرآن شهرستان ساوه، اظهار داشت: ساخت این مرکز با محوریت خیرین گامی موثر در پیشبرد اهداف فرهنگی و قرآنی و زمینه ساز دستاوردهای مثبتی خواهد بود.

وی ادامه داد: بهترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های قرآنی است و با چنین رویکردی، طرح‌های عملیاتی در حوزه وزارت آموزش و پرورش بررسی و اجرایی می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ایجاد اردوگاه دانش‌آموزی یکی از ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی به شمار می‌رود و باید مکان‌یابی مناسب در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: به منظور دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین باید موقعیت‌های تربیتی ایجاد شود زیرا امروز بزرگترین چالش در فرآیند تعلیم و تربیت بسنده کردن به کلاس درس است و باید در این رویه بازنگری شود.
کاظمی بیان کرد: آموزش و پرورش پرچمدار ارزش‌های انقلاب است و توسعه فرهنگ اقامه نماز، عترت، ایثار و حجاب در مدارس از اولویت های مهم به شمار می آید.
به گفته معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در شرایط کنونی که به دلیل شیوع ویروس کرونا نحوه برگزاری کلاس‌های درسی و آموزشی تغییر کرده است، ایجاد ویترینی جذاب برای دانش‌آموزان باید مورد توجه باشد.
امام جمعه ساوه نیز گفت: تحول فرهنگی مهمترین وظیفه مسئولان است و مسیر آن از آموزش و پرورش می گذرد زیرا علم همراه با ایمان و تربیت اثرگذار خواهد بود.
حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» عنوان کرد: شهیدان با تعمیق باورهای دینی جانفشانی کردند و امروز دانش‌آموزان باید این مسیر را ادامه دهند.
گفتنیست؛ در این مراسم ضمن تقدیر از مربیان پرورشی، از پوستر هم‌سرایی مجازی یک هزار و ۳۵۷ نفر از دانش‌آموزان استان مرکزی برای نخستین بار در کشور رونمایی شد.

در شهرستان ساوه ۵۴ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟