تلاش برای کاهش تلفات جاده‌ای با پیاده سازی سامانه هوشمند


تلاش برای کاهش تلفات جاده‌ای با پیاده سازی سامانه هوشمند

عصر خودرو- سامانه هوشمند تماس اضطراری محصول همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت سایپا است که با هدف کاهش مرگ و میر جاده‌ای توسعه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سایپا موجب شد تا سامانه تماس اضطراری در کشور توسعه یابد. این سامانه در هنگام تصادفات جاده‌ای یا وقوع شرایط اضطراری یک پیامک به صورت خودکار یا دستی به نزدیک‌ترین مرکز پیام یا اورژانس ارسال می‌کند.

این سامانه پس از تصادف یا با فشار دادن یک دکمه به صورت دستی توسط سرنشینان خودرو یا به طور خودکار از طریق فعال‌سازی سنسورهای درون خودرو شروع به کار می‌کند. پس از ارسال پیام به نزدیکترین مرکز خدمات اضطراری، این مراکز وارد عمل می‌شوند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

این همکاری مشترک قرار است به نصب سامانه تماس اضطراری در خودروهای تولیدی شرکت سایپا به عنوان خدمات پس از فروش و به صورت انتخابی منجر شود. این کار به ارتقای امنیت سفرهای درون شهری و برون شهری کمک می‌کند و تلفات تصادفات جاده‌ای را کاهش خواهد داد.

شرکت‌های دانش بنیان و خلاق این حوزه با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شناسایی می شوند و توانمندی آنها به گسترش استفاده از این فناوری می‌انجامد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس