توسعه میادین مشترک حوزه نفت و گاز در اولویت قرار می گیرند


توسعه میادین مشترک حوزه نفت و گاز در اولویت قرار می گیرند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس به وزارت نفت و نیرو مجوز دادند تا سقف 35 هزار میلیارد ریال اوراق مالی و اسلامی برای سرمایه گذاری در میادین مشترک و افزایش راندمان نیروگاهی هزینه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز- دوشنبه- در بررسی جزئیات هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بندهای (ط) و(ی) تبصره ۵ موافقت کردند.

در بند (ط) این تبصره آمده است: وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه و وابسته ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف ۳۵ هزار میلیارد ریال منتشر کنند، تا به‌منظور سرمایه‌گذاری در طرحهای نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرحهای زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو و همچنین طرحهای افزایش راندمان نیروگاهی وزارت نیرو مصرف برسد. بازپرداخت اصل و سود این اوراق را توسط شرکتهای مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرحهای وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرحهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو) تضمین کنند.

بند(ی) این تبصره بدین شرح است:وزارت نفت از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط تا سقف معادل ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) با تصویب هیأت‌ وزیران منتشر کند. این اوراق برای بازپرداخت اصل و سود اوراق ارزی- ریالی سررسیدشده تسهیلات بانکی و تضامین سررسیدشده و همچنین بازپرداخت بدهیهای سررسیدشده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرحهای بالادستی نفت تعلق می‌گیرد و شرکتهای مذکور موظفند اصل و سود اوراق منتشرشده را حداکثر تا پنج‌سال از محل منابع داخلی خود تسویه کنند. اوراق فروش‌نرفته این بند با تأیید وزارت نفت و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به پیمانکاران/ طلبکاران طرحها می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...