ایجاد بازارچه هلاله شمالی برای تصویب به هیئت دولت می رود


ایجاد بازارچه هلاله شمالی برای تصویب به هیئت دولت می رود

سرپرست استانداری ایلام گفت: بازارچه هلاله شمالی در کمیسیون مبادلات مرزی کشور مورد تصویب قرار گرفته است که به زودی برای تصویب به هیئت دولت می رود.

دکتر محمد نوذری در حاشیه بازدید از زیرساخت های بازارچه های چیلات و چنگوله از تصویب مرز شهابی در کشور عراق به عنوان یک موفقیت برای کشور و استان نام برد و اظهار کرد: با تصویب این مرز که همجوار با بازارچه چنگوله است امیدها برای تسریع در روند تجاری بین دو کشور ایران و عراق افزایش یافته است.

وی گفت: با رایزنی های صورت گرفته به زودی آماده سازی زیرساخت های مرز شهابی از طرف کشور عراق نیز شروع می‌شود و از آنجا که زیرساخت‌های مرز چنگوله آماده است ، می توان انتظار داشت که در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد تحولات و اتفاقات خوبی در حوزه تجاری بین دو کشور ایران و عراق شد.

سرپرست استانداری ایلام در ادامه از شکل‌گیری بازارچه های سه گانه مرزی در استان خبر داد و گفت: با تلاش ها و رایزنی های انجام شده تاکنون موفق شده‌ایم مجوز بازارچه چیلات و چنگوله را از هیئت دولت بگیریم و همچنین بازارچه هلاله شمالی نیز در کمیسیون مبادلات مرزی کشور مورد تصویب قرار گرفته است که به زودی برای تصویب به هیئت دولت می رود.

نوذری افتتاح و بهره برداری از طرح توسعه میدان نفتی مشترک آذر با حضور رئیس جمهور را یک اتفاق بسیار مهم برای استان دانست و گفت:سرمایه گذاری ۶.۸ میلیارد دلاری دولت تدبیر و امید در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی استان ایلام شایسته تقدیر است.

وی با تبریک این موفقیت بزرگ به مردم استان ایلام گفت: این اتفاق مهم در وضعیتی رخ می دهد که کشور از سخت ترین شرایط تحریمی به سر می‌برد و این حاصل توانمندی فرزندان این سرزمین بزرگ است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس