«آوای صحرا» دیپلم افتخار جشنواره موسیقی فجر را کسب کرد


«آوای صحرا» دیپلم افتخار جشنواره موسیقی فجر را کسب کرد

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: آلبوم «آوای صحرا» تولید واحد موسیقی حوزه هنری استان با مدیریت تولید مجید نصری و همکاری گروه موسیقی مقامی سلم آبادی‌ها در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

مجید نصری، امروز دوشنبه ۱۱ اسفند در آیین تقدیر از نوازندگان این اثر موسیقی که در محل حوزه هنری استان برگزار شد افزود: آلبوم «آوای صحرا» در ژانر موسیقی نواحی و مقامی از تولیدات واحد موسیقی حزه هنری استان در سال 98 بود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: این آلبوم از جمله شادیانه‌های استان خراسان جنوبی و شامل قطعات با کلام و بی کلام با نوازندگی سرنا محمد سلم آبادی و نوازده دُهُل و دایره ابراهیم سلم آبادی است که با خوانندگی و نوازندگی دایره جابر زارع اجرا شده است.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: شادیانه‌های خراسان جنوبی در قالب یک طرح پژوهشی انجام شده است به این نحو که از ابتدای شروع مراسم آلبوم به صورت صوتی ثبت و ضبط شده و تمام مراحل تولید اثر در استودیو حوزه هنری انجام شده است.

وی تصریح کرد: این اثر به مرکز موسیقی حوزه هنری کشور ارائه و موفق به کسب مجوز در سال 97 شده و امسال با ارسال به دبیرخانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، موفق به کسب دیپلم افتخار در این جشنواره کشوری شد.

نصری تاکید کرد: این موسیقی برخواسته از میراث فرهنگی و معنوی خراسان جنوبی است که در سطح ملی خوش درخشید.

«آوای صحرا» دیپلم افتخار جشنواره موسیقی فجر را کسب کرد

مجید کریمیان، رییس حوزه هنری خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: جامعه پر از آثار فرهنگی غیربومی است که سبب خشک شدن ریشه‌های فرهنگ بومی و آیینی می‌شود و آماده تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه باید ریشه‌های فرهنگ بومی را تقویت کرد افزود: هر پیوست فرهنگی باعث مقابله با عرصه تهاجم فرهنگی می‌شود که بر اساس تاکیدات رهبری باید زمینه مردمی شدن هنر فراهم شود.

وی بیان کرد: در این حوزه تاکنون اقدامات خوبی در استان انجام شده و حدود 18 عنوان پژوهشی توسط حوزه هنری استان انجام شده است.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه موسیقی نیز به همت واحد موسیقی حوزه هنری کشور و استان و اساتید موسیقی به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: توجه ویژه به موسیقی بومی استان، مستند کردن آثار به سبک حرفه‌ای و ارائه ملی اثر از ویژگی‌های اثر موسیقی «آوای صحرا» است که در جشنواره موسیقی فجر مورد توجه قرار گرفت و به عنوان اولین اثر حوزه هنری موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

کریمیان گفت: حوزه هنری استان مستند و نماهنگی در خصوص گروه موسیقی مقامی سلم آبادی‌ها تهیه و تا سال آینده پیوست آلبوم آوای صحرا منتشر می‌شود.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف اصلی برای بروز و تولید آلبوم آوای صحرا، تقویت هویت بومی و هنری استان در مقابل جریان تهاجم فرهنگی در سطح استان و کشور است.

وی با بیان اینکه شعر و ادبیات می‌تواند سنگر محکمی در مقابل تهاجم فرهنگی باشد، یادآور شد: اگر بخواهیم جلوی فرهنگ متخاصم غربی بایستیم باید ریشه‌های فرهنگی شامل آیین‌ها، مراسم فرهنگی و مذهبی را تقویت کنیم.

در این مراسم از ابراهیم سلم آبادی و محمد سلم آبادی برای دریافت دیپلم افتخار آلبوم «آوای صحرا» در بخش موسیقی نواحی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در محل حوزه هنری خراسان جنوبی تقدیر شد.

«آوای صحرا» دیپلم افتخار جشنواره موسیقی فجر را کسب کرد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک