شلوغی‌ها برای خرید عید منجر به موج چهارم کرونا در سمنان می‌شود


شلوغی‌ها برای خرید عید منجر به موج چهارم کرونا در سمنان می‌شود

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: انجام خریدهای سال نو و حضور پر ازدحام مردم در مراکز خرید نگرانی شدیدی را در ایجاد خیز چهارم بیماری در استان به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی عصر دوشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ابراز داشت: اهمیت مسائل اقتصادی صنوف مختلف و از سوی دیگر عدم رعایت نکات بهداشتی در برخی از اماکن عمومی و خرید باعث نگرانی بیش از پیش شده است.
وی با اشاره به خیز چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور و تغییر رنگ وضعیت کرونایی در تعدادی از شهرستان های استان از جمله شهرستان دامغان از زرد به نارنجی و همچنین ارائه گزارشی از میزان مبتلایان، بیماران بستری و سرپایی و همچنین موارد روزانه ابتلا در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازمه ریشه‌کن شدن کرونا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به جلسه هفته گذشته در شهرستان دامغان درخصوص بررسی آخرین وضعیت حوزه سلامت این شهرستان و به ویژه بیماری سالک، خاطر نشان کرد: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با موافقیت حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، برای اولین بار ایجاد قرارگاه مقابله با بیماری سالک در شهرستان دامغان تصویب و ابلاغ شد.
آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کادر درمان در دوران مقابله با ویروس کرونا، گفت: با دقت نظر استاندار پرتلاش استان، مدیریت جهادی دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تلاش ایثارگونه کادر بهداشت و درمان و همکاری و هماهنگی مردم شریف استان، مدیریت شیوع کرونا در استان سمنان مطلوب بوده و امید می‌رود با همت بخش‌های مختلف بروز و افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس به حداقل برسد و ریشه‌کن شود.
وی افزود: آموزش و اطلاع رسانی به مردم نقشی مهم در افزایش آگاهی جامعه در مقابله با شیوع کرونا دارد دارد و در این میان رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات از جمله ارکان مهم و موثر جامعه در اطلاع رسانی هستند.
وی خاطر نشان کرد: طبق آیات قرآن کریم و احادیث متعدد از ائمه اطهار، همه در قبال حفظ و حراست از سلامت خود و سایر افراد جامعه مسئولیت داشته و باید پاسخگو باشند و همه آحاد مختلف جامعه باید با دقت بسیار زیاد در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قدم بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، همه باید تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا باشند و تا زمانی که نظر این ستاد بر لغو مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه باشد، بر این موضوع اهتمام داشته و اجرا خواهیم کرد.
امام جمعه سمنان با اشاره به بیماری سالک در شهرستان دامغان، گفت: در سال‌های اخیر با وجود تلاش ها و اقدامات دست اندرکاران حوزه سلامت در استان و شهرستان دامغان، شاهد بروز مواردی از بیماری در این شهرستان هستیم که موجب ناراحتی و دغدغه جمعی از هم استانی‌ها شده که همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی و متولی لازمه مقابله است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۷۹ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا