شاخص بورس امروز هم نزولی ماند/بورس فردا چگونه پیش بینی می شود


شاخص کل در بازار بورس امروز سه هزار و 944 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 181 هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا،شاخص کل بورس با ۳۹۴۴واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۱۸۱هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم ۹۷۴واحد کاهش یافت و به رقم ۴۳۱هزار و ۴۱۶واحد رسید.
معامله‌گران این بازار ۷۴۳هزار معامله به ارزش ۵۴هزار و ۹۴۸میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فراوری معدنی اپال کانی پارس و فولاد کاوه جنوب کیش نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از پنج واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۶۳ میلیون و ۲۵۹ هزار برگه سهم به ارزش ۱۹۹ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولیدات پتروشینی قائد بصیر (شبصیر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص بورس امروز هم نزولی ماند/بورس فردا چگونه پیش بینی می شود

بورس فردا چگونه پیش بینی می شود

با توجه به جلسه شب گذشته سازمان بورس، تزریق ۹ هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تصویب شد. این خبر در ابتدای روز، تحرکاتی در بازار ایجاد کرد اما بعد از گذشت یک ساعت، روند معاملات نزولی شد.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار سه نکته را به همراه داشت، توضیح داد: تحلیلگران، منتقد دامنه‌ نوسان نامتقارن هستند که جلوی نقدشوندگی بازار را گرفته است. نقدشوندگی بازار به شدت کاهش یافته اما می‌توانست بدون وجود دامنه نوسان نامتقارن شرایط بازار بدتر از شرایط حاضر باشد.

عصاری با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال تسویه کارگزاری‌ها و افزایش عرضه را در پیش داریم، ادامه داد: فشار فروش در اسفند زیاد است و این مساله در کنار افزایش نیاز بازار به نقدینگی، موجب افت روزانه شاخص شده است. با توجه به پایین آمدن شاخص از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد احتمال دارد همین روند در روزهای آینده هم ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شرایط فعلی سیاسی کشور باعث شده سهامداران بدون توجه به ارزندگی سهامشان به دنبال فروش آن‌ها باشند. این موضوع باعث می‌شود فعلا تغییر چشم‌گیری در روند بازار نداشته باشیم.

او درباره مصوبه سازمان بورس توضیح داد: بازار به شدت با کمبود نقدینگی مواجه است و بعد از مدتی این مصوبه موجب ورود پول به بازار می‌شود و نکته قابل توجه، ادبیات این مصوبه است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ملزم به خرید و فروش سهام‌های خود کرده است که این مساله موجب اطمینان سهامداران از ورود پول می‌شود.

عصاری در پایان گفت: امروز تحرکاتی در بازار دیده شد که ناشی از هیجان شنیده شدن خبر تزریق پول به بورس بود اما چون از سوی صندوق‌ها فعالیتی انجام نشد، روند نزولی برخی از نمادها کاهش یافت. فروش اوراق دولت ادامه دارد. از نظر بنده احتمال دارد از تاریخ ۲۰ اسفند در کوتاه مدت بازار متعادل‌تری را داشته باشیم.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

هیچگاه پیش از جوشاندن بادمجان آن را پوست نکنید! | 57.2 هزار گیر کردن عجیب بچه شیرازی در ماشین لباسشویی | 64.9 هزار زمان رسمی واریز یارانه معیشتی اسفند ماه اعلام شد+ مبلغ | 162.0 هزار با این کار ریزش مو های خود را تا ابد متوقف کنید ! | 112.0 هزار زیبا ترین زنان ایرانی را ببینید | 88.5 هزار با استفاده از این تکنیک ها خانه تکانی را مثل آب خوردن کنید ! | 54.1 هزار افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دولت جدی شد | 138.2 هزار 4 ماده غذایی که حتی 1 روز پس از تاریخ انقضا نباید مصرف کرد ! | 136.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی