تزریق 86 میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به شبکه سراسری برق


تزریق 86 میلیون کیلووات ساعت برق تجدیدپذیر به شبکه سراسری برق

تهران - ایرنا - سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری اعلام کرد: در بهمن‌ماه، 86 میلیون کیلووات ساعت برق تولید شده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.

به‌گزارش روز دوشنبه ایرنا ازروابط عمومی و امور بین الملل ساتبا، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران، آخرین وضعیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بهمن ماه ۹۹ نشان‌دهنده صرفه‌جویی ۱۹ میلیون لیتری در مصرف آب است.
در این مدت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه‌جویی معادل ۲۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در برداشته و توانسته مانع از انتشار ۵۵ هزارتن گاز گلخانه‌ای شود.

همچنین استفاده از این نوع انرژی‌ مانع از انتشار آلاینده‌های محلی به میزان ۰,۴ هزار تن شده است.
سهم نیروگاه‌های انواع انرژی‌های تجدیدپذیر در بهمن ماه امسال به عدد ۸۷۵,۴ مگاوات برق رسید که در این بین سهم نیروگاه‌های بادی ۳۰۵.۱۷ مگاوات، سهم نیروگاه‌های خورشیدی ۴۳۹.۸۹ مگاوات، سهم نیروگاه زیست توده ۱۰.۵۶ مگاوات، سهم نیروگاه برق آبی کوچک ۱۰۵.۶۵ مگاوات و سهم بازیافت تلفات‌های حرارتی ۱۳.۶ مگاوات بوده است.
تعداد مولدهای محدود به ظرفیت انشعاب به ۴ هزار و ۸۴۴ با مجموع ظرفیت ۶۰ هزار و ده کیلووات واحد رسیده است که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پیشتر معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفته بود: ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور ۸۵ هزار مگاوات است که تا پایان دولت دوازدهم به ۸۷ هزار مگاوات افزایش ‌می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !