شورای حکام نباید تحت تاثیر جوسازی آمریکا قرار بگیرد


شورای حکام نباید تحت تاثیر جوسازی آمریکا قرار بگیرد

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس گفت: از شورای حکام سازمان ملل انتظار می رود که به عنوان نهاد تخصصی و بی طرف تحت تاثیر جو سازی و سیاسی کاری های آمریکا قرار نگیرد.

به گزارش مشرق؛ محسن زنگنه با اشاره به تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه در شورای حکام گفت: اینکه دولت بایدن بخواهد قطعنامه ای علیه ایران به شورای حکام ببرد اتفاق عجیبی نیست، بایدن و اوباما بیشترین قطعنامه ها را علیه ایران پیگیری کردند که منجر به اعمال تحریم های زیادی شد و از این رو بعید بود که با روی کار آمدن دولت جدید دموکرات ها همان رویه سابق پیش گرفته نشود.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال از شورای حکام سازمان ملل انتظار می رود که به عنوان نهاد تخصصی و بی طرف تحت تاثیر جو سازی و سیاسی کاری های آمریکا قرار نگیرد و امیدواریم که برخی از عملکردهایی که شورای حکام در گذشته داشته و نشان می دهد تحت تاثیر آمریکا است، تکرار نشود و تصمیم درست و روشنی اتخاذ شود.

وی در این باره که لغو توافق اخیر با آژانس همسنگ با صدور قطعنامه در شورای حکام است یا خیر، بیان کرد: به نظر بنده خیلی ارتباطی بین توافق ایران با آژانس با قطعنامه شورای حکام علیه ایران نیست، چرا که توافق دولت با آژانس قبول قانون مجلس است اما سه ماهی را فرصت داده است که امکان بازگشت برای طرف های برجام فراهم باشد اینکه بگوییم عمل نمی کنیم درست نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر عملا پروتکل الحاقی را لغو کردیم و دوربین ها ضبط می کند و در صورت صدور قطعنامه می توان ضبط را متوقف کرد اما چون فیلم ها در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار نمی گیرد، بنابراین لغو توافق همسنگ با قطعنامه شورای حکام نخواهد بود.

رئیس فراکسیون گام دون انقلاب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر شورای حکام واقعا برخلاف راهبردهای خود تصمیم گرفته و زیر سلطه آمریکا قرار گیرد آن وقت جمهوری اسلامی ایران علاوه برعدم اجرای داوطلبانه پروتکل های الحاقی باید به موارد دیگری می تواند خروج از ان پی تی هم باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا