آیا افراد بعد از دریافت واکسن می‌توانند ماسک خود را بردارند؟


آیا افراد بعد از دریافت واکسن می‌توانند ماسک خود را بردارند؟

عضو کمیته علمی کرونا گفت: افراد واکسینه شده حتما باید ماسک بزنند و حتی بعد از واکسیناسیون برای اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کشور باز هم تا یکسال استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز ،با واردات واکسن اسپوتنیک وی روسی به کشور، واکسیناسیون علیه کرونا در ایران در تاریخ ۲۱ بهمن آغاز شد و تعدادی از کادر درمان که در آی سی یو‌های کشور مشغول فعالیت بودند در اولویت تزریق این واکسن قرار گرفتند و به گفته علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنجشنبه ۷ اسفند با حضور وزیر بهداشت در سرای سالمندان کهریزک، نیز واکسیناسیون گروه جدید آغاز شد.
رییسی افزود: در این دوره جدید افراد مقیم خانه سالمندان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی در مراکز نگهداری در سراسر کشور، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد و بویژه جانبازان تنفسی و غسال‌ها در آرامستان‌ها واکسینه می‌شوند. علاوه بر آن باقی مانده پرسنل آی سی یو کرونا و بخش‌های ویژه کرونا، بخش‌های بستری کووید آزمایشگاه‌هایی که آزمایش کووید انجام می‌دهند و همچنین مراکز منتخب کووید در بخش سرپایی و بهداشت و همچنین اورژانس‌های بیمارستان جزو گروه جدید واکسیناسیون هستند و به این ترتیب امیدواریم واکسیناسیون گروه پرخطر را که شامل یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر هستند، قبل از پایان سال شروع کنیم و تا فروردین ماه واکسیناسیون گروه پرخطر مرحله اول را انجام دهیم. بقیه واکسیناسیون هم به تدریج بر اساس سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی انجام می‌شود.
با توجه به برنامه واکسیناسیون کشور این سوال مطرح می‌شود که آیا افرادی که واکسینه شده اند، می‌توانند دیگر از ماسک استفاده نکنند و به زندگی عادی بر گردند و واکسینه شدن گروه‌های پر خطر می‌تواند نوید بخش دنیای بدون ماسک باشد؟
مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با میزان گفت: همه افراد باید واکسنی که در دسترس دارند تزریق کنند تا مقابل کرونا ایمن شوند.
وی افزود: امید است با تنوع واکسن‌های کرونا در ایران مردم حق انتخاب بیشتری داشته باشند.
مردانی عنوان کرد: افراد واکسینه شده حتما باید ماسک بزنند و حتی بعد از واکسیناسیون اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کشور باز هم تا یکسال استفاده از ماسک توصیه می‌شود.
منبع:میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها