بیست و هفتمین کنفرانس هسته‌ای‌ ایران با پیام دکتر صالحی آغاز بکار کرد


«بیست و هفتمین کنفرانس هسته ای ایران» صبح روز دوشنبه 11 اسفندماه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز بکار کرد....

بیست و هفتمین کنفرانس هسته‌ای‌ ایران با پیام دکتر صالحی آغاز بکار کرد

«بیست و هفتمین کنفرانس هسته ای ایران» صبح روز دوشنبه 11 اسفندماه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز بکار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، این کنفرانس از 11 الی 14 اسفند 1399 به همت انجمن هسته‌ای ایران و همکاری دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی برگزار می گردد. آشکارسازی و دزیمتری، پلاسما و گداخت هسته‌ای، رآکتورهای هسته‌ای، چرخه سوخت هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، کاربرد پرتوها، پرتو پزشکی و پدافند غیرعامل از جمله محورهای این کنفرانس هستند. همچنین 23 سخنران از دانشگاه های مختلف و پژوهشگاه های علوم و فنون هسته ای، فضائی ایران و عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، 2 سخنران از آژانس بین المللی انرژی اتمی و 4 سخنران مدعو خارجی از دانشگاه های کشورهای اتریش، مکزیک، روسیه و آلمان در موضوعات مختلف هسته ای در این کنفرانس ارائه سخنرانی دارند.
دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت برگزاری این کنفرانس علمی پیامی صادر کرد که در آغاز رویداد قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

باعرض سلام و درود بی‌پایان به محضر تمام دانشمندان، استادان، پژوهش‌گران و دانشجویان حاضر در این نشستِ تخصّصی؛
از راه دور، مراتب ارادت و خاکساریِ خود را به پیشگاه هشتمین مهر سپهر ولایت و امامت، حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) معروض می‌دارم.
امید است به یمن انفاس قدسی آن امام همام، این نشست هم‌اندیشی، منشأ برکات فراوان برای صنعت هسته‌ای کشور و کنشگران و اندیشمندان این حوزة راهبردی باشد.
بدون تردید، برگزاری نشست‌ها و گردهم‌آیی‌های فنّی و تخصّصی، نقطة عزیمت و مرکز ثقل حرکت صنایع ملّی در مسیر رشد و تعالی است و اکنون که بدخواهان میهن عزیز اسلامی به صورت آشار و نهان و به لطایف‌الحیل، در پی خاموش کردن مشعل علم و فنّاوری در مهد فرهنگ و تمدّن اسلامی هستند، براستی برگزاری این کنفرانس، مایة بهجت و مسرّت فراوان است. اینجانب بر خود فرض می‌دانم تا در جایگاه مسئول و مدیر دستگاه و سازمان متولّی مدیریت و توسعة علوم و فنون هسته‌ای، از حضور مؤثّر یکایک شما بزرگواران و سروران ارجمند قدردانی نمایم. ناگفته پیداست که بهره‌مندی بهینه از مواهب و دستاوردهای این صنعت ملّی، بدون همراهی هم‌دلانه و همگامی مشفقانة همة متخصّصان و علاقمندان به سربلندی ایران عزیز، میسور نخواهد بود.
بدین‌لحاظ، حرکت در این راه پرافتخار، منوط به پذیرش اصل اساسی "اتّحاد ملّی و انسجام اسلامی" است که همواره از سوی رهبر فرزانة انقلاب اسلامی (مدّظلّه‌العالی) مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است.
اینجانب به جدّ و از عمق جان، براین باورم که انجمن هسته‌ای ایران در جایگاه یک نهاد مستقل و مردم نهاد، می‌تواند به عنوان بازوی مشورتی و حتیّ یک نهاد منتقد به یاری مجموعة سازمان انرژی اتمی ایران بشتابد تا از رهگذر تشریک مساعی و استفاده از خرد جمعی، ضمن برشمردن مشکلات و موانع پیشِ‌روی این صنعت ملّی، راهکارهای مؤثّری به منظور رفع نواقص و کاستی‌های احتمالی ارائه نماییم.
اینجانب از این فرصت استفاده نموده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این مسیر مبارک اعلام می‌دارد و به‌ویژه به پژوهشگاه علوم فنون هسته‌ای مأموریت می‌دهم تا شرایط و زیر ساخت‌های موجود در این زمینه، خاصّه ظرفیت‌های انسانی موجود در این عرصه را فراهم آورد.
در پایان ضمن ادای احترام و گرامی‌داشت یاد و خاطرة شهدای والامقام صنعت هسته‌ای از محضر حضرت ثامن‌الحجج (علیه‌آلاف‌والتحیّه‌وثناء) استدعا می‌نمایم تا با در نظر گرفتن لطف و عنایت به این نشست علمی خیر و برکت عطا فرماید و همة شما عزیزان را مشمول توجّهات خاصّة خویش قرار دهد.

قبر امام هشتم و سلطان دین رضا(علیه‌السلام)
از جان ببوس و بر در آن بارگاه باش
دستت نمی‌رسد که بچینی گلی ز شاخ!
باری به پای گلبن ایشان گیاه باش

والسلام علیکم و رحمة ا... و برکاته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری