دانشگاه آزاد مشهد برای رویداد ملی فناوری‌های فرهنگی فراخوان داد


دانشگاه آزاد مشهد برای رویداد ملی فناوری‌های فرهنگی فراخوان داد

مشهد- ایرنا- رییس اداره مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از فراخوان رویداد ملی صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی در سطح ملی خبر داد.

سید حسین محتشمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این رویداد ملی برنامه‌ای فرهنگی است که با هدف شناسایی و حمایت از ظرفیت ایده پردازی و خلاقیت دانشگاهیان در حوزه کسب و کار و کارآفرینی فرهنگی بین تیم‌های دانشگاهی به همراه نمایشگاه جانبی طرح ها و ایده های برگزیده برگزار خواهد شد.

وی افزود: ایده‌هایی که دانشجویان ارائه می‌دهند باید سه ویژگی فراگیری، نوآوری و قابلیت تجاری سازی و کسب و کار داشته باشند.

رییس اداره مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: محورهای ایده‌پردازی در چهار بخش اصلی شامل صنایع هنری، صنایع و میراث فرهنگی، فناوری‌های نرم و صنایع رسانه‌ای، آفرینش‌ها و خدمات خلاق است که هر بخش حدود هفت رشته دارد که شرکت کنندگان در مجموع در حدود ۲۸ رشته با هم رقابت خواهند داشت.

وی گفت: در بخش صنایع هنری رشته های نقاشی، عکاسی، تذهیب، خوشنویسی، پوستر، گرافیک، هنرهای نمایشی و در بخش صنایع و میراث فرهنگی رشته های جواهرات و اقلام تزئین، مشبک، معرق، منبت، معماری، کاشی کاری، قالی بافی، میناکاری، خاتم کاری، مراسم و جشنواره ها را داریم.

محتشمی افزود: در بخش فناوری های نرم و صنایع رسانه ای نیز رشته های مستند کلیپ و فیلم کوتاه، تبلیغات و رپرتاژ آگهی، انیمیشن، موشن گرافی، اینوگرافی، پلتفرم های فرهنگی، فناوری های آموزش فرهنگ، داستان و شعر، رادیو و پادکست فضای مجازی، محصولات دیجیتال، بازی های موبایلی و رایانه ای و در بخش آفرینش ها و خدمات خلاق هم رشته های کتاب و انتشارات نوآوری های اجتماعی، گردشگری فرهنگی و گردشگری بومی، عروسک سازی، اسباب بازی، طراحی، چرم، لباس و پوشش، لوازم تحریر، ایده های تحول آفرین و خلاق فرهنگی را داریم.

وی ادامه داد: تعداد اعضای هر تیم دستکم ۲ نفر و حداکثر ۶ نفر هستند.

رییس اداره مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: طبق تعامل‌هایی که با صدا و سیما انجام شد، قرار است تیم‌های برتر فعالیت‌ها و ایده‌های خود را در صدا و سیما نیز ارائه دهند.

وی افزود: جوایز و مزایای این رویداد ملی شامل تسهیلات یک میلیارد ریالی صندوق پژوهش و نوآوری، ایجاد فرصت ارائه طرح و ایده کسب و کار در برنامه میدون صدا و سیما، استقرار رایگان در سراهای نوآوری و مراکز رشد، ارائه مشاوره های کسب و کار در جهت تجاری ساز و بازاریابی ایده ها است.

محتشمی ادامه داد: به ۱۲ تیم برگزیده رتبه های اول تا سوم هر بخش لوح تقدیر و هدایایی تا مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان می توانند به سایت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و سامانه رویداد ملی صنایع خلاق فرهنگی به آدرس http://mashdiau.ac.ir/moavenathaa/daneshjoo.html مراجعه نمایند.

رییس اداره مطالعات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: مهلت ثبت نام تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۶۶۳۰۲۳۶ دفتر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه و باشگاه پژوهشگران دانشگاه با شماره ۳۶۲۲۴۸۲۲ تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی