پدر سیامند رحمان: مردم ایران برای پسرم سنگ تمام گذاشتند


پدر سیامند رحمان: مردم ایران برای پسرم سنگ تمام گذاشتند

مهاباد- ایرنا- پدر قهرمان وزنه‌برداری پارالمپیک، سیامند رحمان گفت: همه مردم ایران در طول یک سال گذشته نسبت به سیامند و خانواده ما ابراز محبت وصف ناشدنی کردند و برای ما سنگ تمام گذاشتند.

عثمان رحمان روز دوشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت نخستین سالگرد فوت سیامند رحمان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ملت ایران از اقصی نقاط کشور با ارسال پیام و تماس نسبت به فوت و درگذشت نا به هنگام سیامند رحمان ابراز تاسف و با دلداری و دادن روحیه به ما التیام بخشیدند.

وی ضمن قدردانی از همه کسانی که در برنامه‌های اولین سالگرد وفات فرزندش مشارکت داشتند، ادامه داد: نام و آوازه سیامند تنها متعلق به منطقه خاصی نیست و او به عنوان فرزند ایران سالیان برای این ملت افتخار آفرینی کرد و رکوردهای افسانه ای از خود به جای گذاشت.

پدر سیامند رحمان، با بیان اینکه فرزندش در اخلاق انسانی کم نظیر و همیشه لب به خنده بود، گفت: با گذشت یک سال هنوز جای سیامند و حضور گرم او در خانه و شهر اشنویه حس می‌شود و امیدوارم روحش همیشه شاد باشد.

نخستین سالگرد فوت سیامند رحمان با حضور محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان، مدیران کل بهزیستی، مدیر کل پست و ورزش و جوانان آذربایجان غربی، فرماندار و امام جمعه اشنویه و جمعی از دوستداران سیامند در محل مزار وی برگزار شد.

پدر سیامند رحمان: مردم ایران برای پسرم سنگ تمام گذاشتند

سیامند رحمان قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان روز یازدهم اسفند ۱۳۹۸ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته است.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تیم ملی کشتی فرنگی در قرقیزستان ماندنی شدند