تقدیر از خدمات مرحوم سیدمهدی طباطبایی و پدران شهدای مسجد حضرت موسی‌بن جعفر(ع) در آئین «کهنه‌سواران ولایت»


تقدیر از خدمات مرحوم سیدمهدی طباطبایی و پدران شهدای مسجد حضرت موسی‌بن جعفر(ع) در آئین «کهنه‌سواران ولایت»

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: مراسم «کهنه‌سواران ولایت» با هدف تجلیل از 50 سال خدمت مسجدی مرحوم سیدمهدی طباطبایی و تقدیر از خادمان و هیئت امنا و پدران شهدای مسجد حضرت موسی‌بن جعفر(ع) منطقه غیاثی تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد طباطبایی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم «کهنه سواران ولایت» با هدف تجلیل از 50 سال خدمت صادقانه و خالصانه حجت الاسلام ولمسلمین سید مهدی طباطبایی در جایگاه مدیریت مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع)، با حضور جمعی از استادان و طلاب حوزه علمیه، ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) و سایر گروه های مردم در این مسجد برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم طباطبایی از علمای انقلابی، استاد اخلاق، عالم فرزانه و تربیت یافتگان در مکتب اسلام و انقلاب اسلامی بود.

امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) (واقع در تهران، منطقه غیاثی، خیابان شهید سعیدی، روبروی خیابان ارجمندی راد) افزود: در این مراسم که در آن از پدران شهدای دوره دفاع مقدس نیز تقدیر به عمل آمد، تصریح شد که حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی که از معتمدین علمای بلاد چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب بود، به امر امام خمینی (ره) برای حفظ و جایگاه رهبریت از موسسین مجلس خبرگان رهبری شد. ایشان در تمامی دوران ها، در جبهه های حق علیه باطل، در سمت هایی که برای حفظ نظام و رهبری و مرجعیت عالم تشیع یعنی امام خمینی ره و جایگاه و حرمت مقام معظم رهبری حفظه الله تلاش کرد، مدیریت مسجد را فراموش نکرد و شهدای این مسجد از تربیت یافتگان آن مرحوم بودند.

در این مراسم مطرح شد: حجت الاسلام مهدی طباطبایی از سال ۱۳۳۲ از زمره مبارزین در کنار شهید بزرگوار نواب صفوی قرار گرفت و شاگرد مکتب و حکومت اسلامی امام خمینی (ره) بود. همچنین آن عالم ربانی از تعداد اندکی از مبارزین بود که حدود ۸ سال در زندان های رژیم پهلوی و ساواک در زیر شکنجه ها و در تبعید رژیم پهلوی قرار گرفت.

در این مراسم همچنین تاکید شد: این عالم جلیل القدر که مشوق و مبلغ حکومت و انقلاب اسلامی در مشهد مقدس بود، به حمایت از امام خمینی (ره) علیه پرداخت و در این راستا در کنار بزرگانی هم چون شهید آیت الله سعیدی (ره) و مقام معظم رهبری حفظه الله، در رمزه پیشگامان انقلابی و مدافع انقلاب و حکومت اسلامی بودند. همچنین این موضوع در این مراسم مطرح شد که حضرت آیت الله طباطبایی، اذن اجتهاد از آیت الله العظمی میلانی از مراجع تقلید جهان تشیع اخذ کرده بودند. ایشان، مجتهد و عالمی بودند که بیش از نیم قرن در کسوت امام جماعت مسجد موسی بن جعفر علیه السلام اقامه جماعت نمودند و در احیای کاکردهای مسجد تراز اسلامی و ارتقای جایگاه این مسجد در سطح منطقه بسیار تلاش کردند.

امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) نیز در این مراسم با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی (ره) حدود دو سال در جوار منور مولایمان امیرالمومنین علیه السلام از عالمان نجف بهره بود، گفت: ایشان علاوه بر علوم دینی در علوم دیگری متخصص شده بود و به عنوان عالم و استاد اخلاق به حل مشکلات مردم می پرداخت و در دستگیری از نیازمندان و ایتام بسیار کوشا بود آن عالم ربانی، مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) منطقه غیاثی تهران را به مرکز خدمت رسانی به گروه های مختلف و همچنین بیت خود را به محل کمک مومنانه به نیازمندان و حل مشکلات روحانیون و طلاب تبدیل کرده بود.

یادآور می شود، مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا از فعال ترین مساجد در جنوب شهر تهران در خدمت رسانی به نیازمندان، کمک به مدافعان سلامت و نشر معارف دینی با وجود تمام محدودیت ها بود. توزیع بسته های ارزاق، اقلام بهداشتی و هدایای نقدی میان افراد نیازمند و کسانی که با شیوع ویروس کرونا دچار مشکل معیشتی شدند از جمله خدمات اهالی مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) و بیت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی و مجموعه دینی و فرهنگی و خدماتی «اوقات» طی یک سال اخیر بوده است.

تقدیر از خدمات مرحوم سیدمهدی طباطبایی و پدران شهدای مسجد حضرت موسی‌بن جعفر(ع) در آئین «کهنه‌سواران ولایت»

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟