تدابیر شدید امنیتی برای سفر پاپ به بغداد/ ابتلای پاپ به کرونا


تدابیر شدید امنیتی برای سفر پاپ به بغداد/ ابتلای پاپ به کرونا

منابع آگاه عراقی از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در بغداد برای سفر «پاپ فرانسیس» به عراق و ابتلای پاپ به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، رسانه فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه ای اعلام کرد: این فرماندهی تدابیر امنیتی را باهدف ایجاد امنیت در بغداد در طول سفر «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان اتخاذ می کند.

در این بیانیه آمده است: سرلشکر «احمد سلیم بهجت» فرمانده عملیات بغداد شبانه از بخش های تحت مسئولیتش بازدید کرد و بر استقرار نیروهای امنیتی در اطراف کلیسای کلدانی «مار یوسف» تاکید کرد.

براساس این بیانیه، در این بازدید،معاون فرماندهی و فرمانده لشکر اول پلیس فدرال، احمد سلیم را همراهی کردند.

در همین حال، «اسقف متیا لسکوار» سفیر واتیکان در عراق که شخصیت اصلی در برنامه ریزی سفر پاپ به عراق را داشته است، گفت: آزمایش ویروس کرونای پاپ مثبت بوده است. اما سفر وی طبق جدول زمان بندی شده انجام می شود.

وی افزود: او و تعدادی از کارمندان دیگر در سفارت واتیکان در قرنطینه قرار دارند. این مسئله بر برنامه سفر پاپ تاثیر نخواهد گذاشت.

«احمد الصحاف» مسئول کمیته عالی سازماندهی سفر پاپ روز گذشته(شنبه نهم اسفند 1399) اعلام کرد که سفر پاپ به عراق در زمان تعیین شده یعنی پنجم مارس انجام خواهد شد.

الصحاف گفت: نهاد های دولتی همه تلاش خود را برای موفقیت این سفر انجام می دهند و کمیته سازماندهی این سفر بر این تدابیر نظارت می کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر