نایب رییس زنان فدراسیون: جوانگرایی در لیگ هندبال تفکر ارزشمندی بود


نایب رییس زنان فدراسیون: جوانگرایی در لیگ هندبال تفکر ارزشمندی بود

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون هندبال گفت: در لیگ برتر زنان تیم‌ها سرمایه‌گذاری خوبی در رده‌های پایه داشتند که تفکر ارزشمندی بود و باشگاه‌ها در این فصل دست به جوانگرایی زده بودند.

الهام سلوکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال زنان یادواره شهدای مدافع سلامت یک رویکرد جدیدی را در فدراسیون هندبال ایجاد کرد. این مسابقات با شرایط خاص و با وجود پاندمی کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. ستاد مبارزه با کرونا و وزارت ورزش ما را ملزم کرد تا این رقابت‌ها را به صورت متمرکز برگزار کنیم و اولویت‌های ما این بود تا لیگ شاداب و با نشاطی را برپا کنیم.

وی افزود: در شرایط پاندمی کرونا ۶ مرحله از مسابقات لیگ برتر و ۴۸ دیدار برگزار شد. هر چند تا مرحله سوم مسابقات لیگ شاداب و جذاب نبود اما از آن به بعد شاهد پویایی در لیگ برتر بودیم. ملزم به برگزاری لیگ شدیم تا ورزشکاران از آن حالت رخوت و سستی بیرون بیایند.

نایب رییس فدراسیون هندبال با اشاره به اینکه لیگ جوانی داشتیم، گفت: بنا به شرایط سال گذشته تیم‌ها را به این سمت هدایت کردیم تا جوانگرایی و در رده‌های پایه سرمایه گذاری کنند. این تفکر ارزشمندی است و باشگاه‌ها در این فصل به این سمت و سو هدایت شدند. بازیکنان بسیار خوبی در لیگ امسال دیدیم و بنا به شرایط نیز مربیان جوانی در لیگ برتر فعالیت خود را شروع کردند. این تغییرات در نتیجه تفکرات مثبتی بود که ریاست فدراسیون هندبال داشت.

وی یادآور شد: اشتادسازه تیم بسیار خوب و بازیکنان حرفه‌ای و با تفکرات ارزشمندی دارد که برای دومین بار قهرمان لیگ برتر شدند. بنا به شرایط اشتادسازه اواخر سال آینده راهی مسابقات باشگاهی آسیا خواهد شد و هنوز تاریخ دقیق این رقابت‌ها به دلیل پاندمی کرونا مشخص نیست. همانطور که بسیاری از مسابقات دیگر چون رقابت‌های ساحلی دختران و پسران در فروردین ماه لغو شد و به تعویق افتاد.

سلوکی با بیان اینکه بزودی اردوی تیم نوجوانان و جوانان را برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ۱۶ اسفند اولین فراخوان ملی نوجوانان کشور را داریم و در این فراخوان امید داریم تا استعدادهای بسیار خوبی را کشف و به اردو دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: مسابقات جوانان دستجاب آزاد هندبال کل کشور از نهم تا ۱۵ اسفند به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است و ۱۸ تیم در این رقابت‌ها شرکت کردند و به دلیل کرونا در سه سالن مجزا این رقابت‌ها برگزار می‌شود. سطح مسابقات تاکنون مطلوب بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403