طاقت تیم آوالان تاب آورده است


طاقت تیم آوالان تاب آورده است

سنندج‌ - ایرنا - تیم آوالان کامیاران پنج سال است که در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور دارد، همه انتظار دارند دیگر خود را به دسته یک کشور برساند اما گویا مشکلات، طاقت این تیم را تاب آورده است.

به گزارش ایرنا تیم "آوالان" کامیاران به عنوان نماینده استان کردستان در لیگ دسته ۲ اکنون در رده ششم جدول قرار گرفته و با تیم اول لیگ تنها چهار امتیاز اختلاف دارد این تیم همچنین در مسابقات حذفی کشور هم حضور داشت و به مرحله یک شانزدهم رسید و در میان ۳۰ تیم قرار دارد.

"آوالان" کامیاران بعد از پنج سال تداوم حضور در لیگ دسته دوم که بسیاری نتوانسته‌اند در این لیگ بمانند و به دسته سوم سقوط کرده‌اند شایستگی خود را با همه کمبودها نشان داده است اما امروز نیاز به حمایت بیشتری دارد.

میر پارسازاد، محمد لطفی، مهدی سرداری، وحید مرادی، سینا اسدی، بلال وکیلی، حبیب حبیب پور، علی محمدی، سهند اسدی، میلاد حسن پور، حامد نورالهی، فرهاد جودکی، سعید لطفی، میلاد مظفری، حمید قادری، صابر محمدی، محمد خادمی و کیوان مارابی بازیکنان تیم آوالان هستند.

یکی از پشتیبانان همیشگی و پای کار حمایت از تیم آوالان و حتی فوتبال کامیاران، رییس هیات فوتبال این شهرستان است که علاوه بر فعالیت‌هایی که در هیات انجام می‌دهد از داشته‌های مادی خود هم به تیم کمک می‌کند.

برای بررسی بیشتر وضعیت تیم آوالان برای مصاحبه با "غلامرضا باجلانی" رییس هیات فوتبال کامیاران به این شهرستان سفر کردم وی که حین راه رفتن کمی به کمک عصا نیازمند است خود به عصای دست تیم آوالان و تکیه‌گاه آن تبدیل شده است.

طاقت تیم آوالان تاب آورده است

باجلانی ۳۰ سال در خدمت ورزش کامیاران و استان بوده است، از سال ۱۳۸۵ تیم‌داری می‌کند و از ۲۲ سال پیش هم مسوولیت هیات فوتبال کامیاران را برعهده گرفته است.

در این مدت مسوولان ورزش استان و شهرستان و مسوولان هیات فوتبال استان تغییر کرده‌اند اما کسی دلسوزتر از او برای برعهده گرفتن مسوولیت ریاست هیات فوتبال کامیاران پیدا نکرده‌اند.

به جرات می‌توان گفت زمین چمن ورزشگاه آزادی کامیاران در استان کردستان بی‌نظیر و نمونه ندارد چرا که "باجلانی" و دیگر دلسوزان فوتبال این شهر به دقت به آن رسیدگی می‌کنند و ورزشگاه را اجاره هم نداده‌اند.

باجلانی گفت: به دنبال کسب درآمد از این استادیوم نبودند و آن را در اختیار تیم آوالان و مدرسه فوتبال قرار دارد و خیرین کامیاران بیشترین سهم را در سرپا نگه‌ داشتن تیم آوالان دارند که برخی از آنها را هم با تلاش زیاد ترغیب و راضی به کمک کردن به تیم کرده ایم.

طاقت تیم آوالان تاب آورده است

تیمی متشکل از کامیارانی‌ها و کردستانی‌ها

یکی از نقاط قوت تیم آوالان حضور تعدادی از بازیکنان از شهرستان کامیاران و چند شهرستان دیگر کردستان و کرمانشاه است که باعث شده تنوع خوبی در سبک بازی و استعدادهای مختلف در این تیم شکل بگیرد.

رییس هیات فوتبال کامیاران با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما مشکل مالی است تاکید کرد:‌ جایگاه خوبی داریم و بازیکنان خوب بازی می‌کنند و اکثر اعضای تیم، بومی کامیاران هستند.

وی افزود: فریدون فاتحی مربی تیم هم کامیارانی است اما چند بازیکنی از شهرهای دیگر استان کردستان و همچنین از استان کرمانشاه در تیم بازی می‌کنند.

باجلانی با بیان اینکه به دلیل متمرکز نبودن مسابقات مشکل هزینه‌های رفت و آمد به ۱۳ استان هم وجود دارد یادآور شد:‌ هر سرویس رفت با اتوبوس ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون ریال و با هواپیما ۳۰۰ میلیون ریال هزینه برای تیم دارد.

وی اضافه کرد: قرارداد بازیکنان یکی دیگر از هزینه‌ها است که تاکنون به هر قیمتی شده از عهده‌ آن بر آمده‌ایم اما این نگرانی وجود دارد که از این به بعد شرمنده بازیکنان تیم شویم.

وی با اشاره به اینکه ورزشگاه آزادی در اختیار هیات فوتبال قرار دارد و ما هم به صورت رایگان در اختیار تیم قرار داده‌ایم اظهار داشت: خوابگاه هم متعلق به اداره ورزش و جوانان است که برای بازیکنان غیر بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شور و شوق جوانان را حفظ کنیم

رییس هیات فوتبال کامیاران گفت: در روز بازی‌ها چنان شور و شوقی در فضای حقیقی و مجازی کامیاران ایجاد می‌شود که انرژی عجیبی هم به ما می‌دهد و ما را از اینکه تا حالا با تیم همراه بوده‌ایم امیدوارتر می‌کند.

وی افزود: با اینکه به دلیل شیوع کرونا از حضور تماشاچی محروم هستیم و جوانان کامیارانی نمی‌توانند به طور مستقیم در زمین حضور پیدا کنند اما در این شرایط بازهم یک اشتیاق خاصی در استان و بویژه در کامیاران ایجاد شده است و تعداد محدودی هم خود را به استادیوم می‌رسانند یا از طریق منازل اطراف و مشرف به ورزشگاه، بازی را نگاه می‌کنند.

طاقت تیم آوالان تاب آورده است

باجلانی با بیان اینکه این تیم موجب شده استعدادهای زیادی شکوفا شده یا در سطح کشور بتوانند خود را معرفی کنند تاکید کرد: برخی از بازیکنان تیم الان به لیگ برتر راه یافته‌اند بنابراین نبود این تیم می‌تواند خسارات زیادی به ورزش و بویژه فوتبال استان وارد کند.

وی یادآور شد: این تیم توانسته شهر کامیاران، استان کردستان و فوتبال این استان را بیشتر به کشور بشناساند و تیم امید آوالان هم فعال است و این تیم توانسته تعدادی از نوجوانان را جذب ورزش کند.

تولیدکنندگان استان باید بیشتر به ورزش توجه کرده و دین خود را به جامعه ادا کنند و برخلاف برخی استان‌های دیگر فعالان اقتصادی کردستان زیاد اعتقادی به همکاری با دنیای ورزش حتی از جنبه تبلیغاتی ندارند که این باور نیاز به تغییر دارد.

مسوولان تیم‌ آوالان کامیاران مدتی است زنگ خطر احتمال از هم پاشیدن تیم را به صدا در آورده‌اند حال نوبت دوستداران ورزش، مسوولان و فعالان اقتصادی است که دست این تیم را بگیرند تا همچنان به افتخارآفرینی برای استان ادامه دهد.

بدون شک تیم آوالان تنها تیم فوتبالی کردستان نیست که نیازمند حمایت است بلکه دیگر تیم‌های استان حتی در رشته‌های غیرفوتبالی هم برای تداوم فعالیت خود و حضور در رقابت‌های استان و کشوری باید بیشتر مورد توجه و حمایت مسوولان و فعالان اقتصادی قرار گیرند.

کردستان دارای ۶۵ هزار نفر ورزشکار سازماندهی شده است که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر بیمه شده و سازمان یافته در رده ها و بخش های مختلف در قالب تیم ها و مدارس فوتبال در این استان فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر