دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی: 22 شهر به پروژه شفا وارد شدند


دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی: 22 شهر به پروژه شفا وارد شدند

بجنورد- ایرنا- دبیر فدراسیون ورزش های همگانی گفت: 22 شهر به پروژه شهرهای فعال ایران «شفا» وارد شدند که در این میان با توجه به بررسی های پژوهشی، تنها یک شهر موفق به کسب نشان برنز شده است.

دکتر محمدرضا فروحی روز دوشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی رییس هیات ورزش های همگانی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه شفا، اقدام علمی مناسبی است با پنج شاخص شهر دوستدار ورزش، بازی، تناسب، دوچرخه سواری و پیاده روی که در شهرهای کشور با همکاری مستقیم شهرداری ها در حال پیاده سازی است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر فعال بر اثربخشی فعالیت های آموزشی ورزش به مردم با همکاری دستگاه ها و تسهیل دسترسی به مکان های ورزشی با همکاری شهرداری و دهیاری ها تاکید می شود.

فروحی با اشاره به اینکه پروژه شفا، پروژه ای بین المللی و تحت حمایت کمیته بین المللی المپیک است، خاطرنشان کرد: اگر شهری به طور متوازن در پنج شاخص شهر فعال به طور متوازن پیشروی کند و موفق به کسب نشان طلا شود، در حاشیه بازی های المپیک از شهردار و متولیان این امر تقدیر می شود و عایداتی نیز برای حفظ و توسعه شهر فعال تعلق می گیرد.

کم تحرکی ۵۶ درصد مردم ایران

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد مردم ایران کم تحرک هستند، خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد کم تحرکی ها در کشور مربوط به بانوان و ۴۶ درصد آن مربوط به آقایان است.

وی افزود: در این میان ۵۹ درصد مردم دچار چاقی و اضافه وزن و ۳۷درصد نیز دچار فشار خون هستند.

فروحی با بیان اینکه کم تحرکی باید دغدغه ای ملی شود، اظهار داشت: از آنجایی که مخاطب این فدراسیون عموم مردم است تا زمانی که هم افزایی ملی نباشد نمی‌توان شاهد موفقیت در کاهش کم تحرکی باشیم.

وی با اشاره به برگزاری لیگ تندرستی و صدرنشینی خراسان شمالی در این لیگ، تصریح کرد: اگرچه با شیوع کرونا عملا بسیاری از فعالیت های ورزشی در فضاهای بسته تعطیل شد ولی با این وجود این فدارسیون با ایجاد چالش ها و لیگ های متفاوتی برای ایجاد تندرستی در محیط های مسکونی و منازل ایجاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا