واکسن کرونا به 105 مدافع سلامت سیستان و بلوچستان تزریق شد


واکسن کرونا به 105 مدافع سلامت سیستان و بلوچستان تزریق شد

زاهدان- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: 105 نفر از کادر درمانی شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

دکتر مجید سرتیپی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین از آغاز فار دوم این طرح کادر درمان و مدافعان سلامت شاغل در بیمارستان‌ها، بخش اورژانس، بخش عمومی، مراکز ۱۶ ساعته، کادر آزمایشگاه و تعدادی محدودی از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان بالای ۶۵ سال و جانبازان بالای ۵۰ درصد علیه کووید ۱۹ بوسیله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ است، گفت: حال همه افرادی که برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان واکسن کرونا را دریافت کردند مطلوب است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسن تزریق شده در سیستان و بلوچستان از نوع اسپوتنیک وی و محصول کشور روسیه بوده و گزارشات علمی و اپیدمیولوژیک تا این لحظه در مجموع بیانگر بی‌خطر بودن این واکسن و اثر بخشی بیش از ۹۰ درصدی آن است.

وی با بیان اینکه در این مرحله کادر بیمارستان‌ها و تعدادی از کادر بهداشتی و افراد پرخطر واکسینه خواهند شد افزود: مردم عادی برای واکسیناسیون به هیچ عنوان مراجعه نکنند و در مراحل بعدی که واکسیناسیون به صورت عمومی انجام شود اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی