به صورت قطعی تا پایان سال 1100 قزوینی واکسن دریافت می‌کنند


به صورت قطعی تا پایان سال 1100 قزوینی واکسن دریافت می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا پایان سال دُز مشخصی از واکسن کرونا برای استان قزوین در نظر گرفته نشده و به‌صورت قطعی می‌توان گفت 1100 نفر واکسن را دریافت می‌کنند و درصورتی‌که واکسن سینوفارم وارد استان شود 1500 نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به واکسیناسیون کرونا در قزوین، تصریح کرد: با توجه به جمعیت استان قزوین طبق برآورد ما بر اساس سند ملی واکسیناسیون حدود ۵۰۰ هزار نفر قزوینی واجد شرایط دریافت واکسن هستند، تاکنون ۱۰۵ واکسن تزریق‌شده است و ۱۰۰ دز واکسن نیز در انتظار تزریق است که این میزان بین جانبازان، اهالی خانه سالمندان و کادر درمان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در استان قزوین واکسن دریافت کردند در وضعیت خوبی به سر می‌برند؛ خاطرنشان کرد: به‌زودی ۲۵۰ هزار دز واکسن سینوفارم وارد کشور می‌شود که بین استان‌ها تقسیم خواهد شد تا پایان سال دُز مشخصی برای استان قزوین در نظر گرفته نشده و به‌صورت قطعی ۱۱۰۰ نفر واکسن را دریافت می‌کنند، درصورتی‌که واکسن سینوفارم وارد استان شود ۱۵۰۰ نفر دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: روند واکسیناسیون مانند روند ساخت ماسک است که در اوایل کرونا روند کندی بود اما به‌محض افزایش کارگاه‌ها دیگر مشکلی در تأمین ماسک نداشتیم، با توجه به واکسن‌هایی که توسط شرکت‌های ایرانی در حال ساخت است این میزان طی هر هفته ۲۰۰ درصد رشد می‌کند بنابراین تا ۲ ماه آینده واکسیناسیون سراسری به شکل منطقی در استان انجام می‌شود.

بیشترین مبتلایان کرونا در قزوین جوان هستند

نامدار در ادامه با اشاره به رده سنی مبتلایان به کرونا در استان قزوین، تصریح کرد: رنج سنی مبتلایان به کرونا در استان قزوین با تغییر خاصی روبه‌رو نبوده است، بیشترین میزان ابتلا به کرونا بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال اتفاق می‌افتد.

وی افزود: این امر نشان‌دهنده ابتلای قشر فعال و پویای استان به کرونا است، این رده سنی بیشترین میزان تست‌های مثبت کرونا را به خود اختصاص دادند به‌طوری‌که نیمی از مبتلایان در این رنج سنی قرار می‌گیرند، اما ۸۲ درصد فوتی‌های استان را افراد بالای ۸۰ سال تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به کرونای انگلیسی در استان اظهار کرد: اولین مشاهده ویروس جهش‌یافته کشور در استان قزوین بود به‌طوری‌که ۶ نفر تست مثبت قطعی داشتند و اطرافیان آن‌ها ۷ نفر مشکوک بودند بعد از اقدامات درمانی و تست مجدد نتیجه آن مثبت نشد اما چون با مبتلایان به کرونای جهش‌یافته در ارتباط بودند؛ قطعاً کرونای جهش‌یافته داشتند.

وی افزود: ایجاد قرنطینه دقیق و همکاری ارگان‌ها باعث شد که تمام مبتلایان به کرونای جهش‌یافته بهبود یابند و در حال حاضر تنها یک نفر به کرونای جهش‌یافته مبتلاست که او در ایزوله خانگی قرار دادیم، از باقی مبتلایان چهار بار تست مجدد گرفته شد که همچنان نتایج آن منفی شده بنابراین روستا از قرنطینه خارج شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا