10 میلیارد ریال صرف ساخت بند خاکی بهاباد شد


10 میلیارد ریال صرف ساخت بند خاکی بهاباد شد

یزد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد گفت: بند خاکی غرب این شهرستان با هدف کنترل سیلاب ورودی به روستاها با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال ساخته شده است .

مهناز ایمانی بهابادی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد یک ساله این اداره، افزود: احداث بند خاکی دهجمال با هدف کنترل سیلاب ورودی به روستا با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و بهره برداری از سد سفیدانی با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت بوده است.

وی مرمت سیل بند حفاظتی با اعتبار ۱۸ میلیون تومان، عملیات احیا و اصلاح مراتع شهرستان در سطح ۷۵۱ هکتار، تکمیل طرح کاداستر، صدور اسناد تک برگ پلاک های دولتی اجرایی مقررات ماده ۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور به مساحت ۸۰۰ هکتار را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

به گفته وی طی این مدت تخصیص بیش از ۳۰ هکتار از اراضی ملی به طرح های کشاورزی صنعتی و بنیاد مسکن، برگزاری کلاس های آموزش مجازی برای بهره برداران و فعالین عرصه های منابع طبیعی در قالب پروژه های ظرفیت سازی و توانمندسازی آبخیز نشینان حوزه های آبخیز شهرستان بهاباد با مشارکت دانشگاه تهران هم انجام شد.

وی نظارت بر عملکرد استانی صندوق های توسعه روستایی و برطرف کردن مشکلات این صندوق ها در قالب پروژه توانمندسازی و با هدف افزایش نقش این صندوق‌ها در بهبود معیشت خانوارهای روستایی، تصویب طرح ذخیره گاه های جنگلی شهرستان بهاباد با وسعت ۵۰۴ با هدف حفظ احیا و گسترش ذخیره‌گاه‌های جنگلی شهرستان را هم از دیگر اقدامات برشمرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند