بودجه 4441 میلیارد تومانی مدیریت شهری کرج تصویب شد


بودجه 4441 میلیارد تومانی مدیریت شهری کرج تصویب شد

کرج - ایرنا- رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی کلانشهر کرج اعلام کرد که بودجه چهارهزارو441 میلیارد تومانی سال 1400 مدیریت شهری کرج با محوریت هشت چشم انداز راهبردی به تصویب این شورا رسید.

عباس زارع روز سه شنبه به خبرنگاران گفت : روند بررسی لایحه این بودجه در چندین نشست کمیسیون تلفیق و با مشورت کارشناسان انجام شد و در نهایت تصویب شد.

رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج به تشریح هشت چشم انداز و نحوه اجرای آنها پرداخت و افزود: به واسطه قابلیت های موجود در شهر در هر حوزه هر یک از ساختارهای عملکردی مانند فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مالی، کالبدی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری دارای مضامین خاص بوده که به واسطه آن ها راهبردها و سیاست های اجرایی تدوین می شود.
زارع تصریح کرد: در دویست و سی و هفتمین نشست رسمی شورای شهر کرج لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به میزان یک هزار و ۷۵۲ میلیارد تومان برای هزینه های جاری شهر و ۲ هزار و ۶۸۹ میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان نیز برای هزینه های عمرانی با رأی اکثریت اعضا مصوب و پس از تائید هیات تطبیق مصوبات فرمانداری به شهرداری ابلاغ خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: سال آینده، ۳۹ درصد منابع و اعتبارات صرف هزینه های جاری و ۶۱ درصد نیز صرف پروژه های توسعه و عمرانی شهر کرج خواهد شد و از کل چهار هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان، مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت و قریب به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مستقیم شهرداری کرج در سال آینده است.

رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: در زمان بررسی هزینه های جاری شهرداری برای سال ۱۴۰۰ تنها موضوعی که موجب افزایش هزینه های جاری شهرداری کرج شد موضوع ابلاغیه دولت در خصوص افزایش حقوق و دستمزد بود که تمام موارد به صورت انقباضی دیده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه شهری، نگاه بودجه بر مبنای برنامه راهبردی پنج ساله پیش بینی شده است که در این راستا هشت چشم انداز فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، مالی ، کالبدی ، حمل ونقل و ترافیک وخدمات شهری در حوزه های مختلف مصوب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم