پنجره واحد مدیریت زمین بهار 1400 افتتاح می‌شود + فیلم


پنجره واحد مدیریت زمین بهار 1400 افتتاح می‌شود + فیلم

امیر ناظمی گفت: کار بر روی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از ابتدای سال جاری شروع شده و اکنون نزدیک بهره برداری است و انشاله طی روز‌های آینده اولین ارگان به سامانه متصل می‌شود.

گروه راه و مسکن بازار نیوز - سیدسهند شریف زاده؛ امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با بازارنیوز پیرامون پنجره واحد مدیریت زمین گفت: سامانه مدیریت زمین یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک است، اما چون تعداد زیادی از دستگاه‌ها درگیر بودند مدت زمان زیادی طول کشید تا متولی اصلی این طرح پیدا شد.

وی افزود: تقریبا ۱۷ دستگاه به طور مستقیم و ۲۷ دستگاه به طور غیر مستقیم در این پروسه دخیل هستند. برای مثال مشخصات زمینی ممکن است هم به اوقاف مربوط باشد و هم به سازمان جنگل‌ها و مراتع یا شهرداری که در آن صورت مجوز همگی این ارگان‌ها لازم می‌شود. وزارت نیرو هم به عنوان ارگان غیر مستقیم ممکن است برای مثال بحث حریم رودخانه‌ها را بررسی کند.

احتمالا فروردین سال آینده پنجره واحد مدیریت زمین افتتاح می‌شود

ناظمی با اشاره به طی شدن مراحل پایانی ایجاد پنجره واحد گفت: بعد از یک سال از شروع هماهنگی‌ها برای پنجره واحد، سازمان فناوری اطلاعات به عنوان مجری اصلی انتخاب شد. دلیل این انتخاب ممکن است این باشد که سازمان فناوری اطلاعات تنها دستگاه غیر ذینفع در این پروسه است که از طرفی متولی کار فناورانه الکترونیکی نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: کار بر روی این سامانه از ابتدای سال کار شروع شده و اکنون نزدیک پایان و بهره برداری است و انشاله طی روز‌های آینده اولین دستگاه از ۲۷ دستگاه به سامانه متصل می‌شود و امیدواریم طی فروردین ماه نیز نیمی از دستگاه‌ها به آن متصل شوند و با این ترتیب احتمالا مراسم رونمایی از پنجره واحد را در فروردین و اردیبهشت سال آینده خواهیم داشت.

معاون وزیر ارتباطات در پایان با تاکید بر فواید پنجره واحد مدیریت زمین گفت: پنجره واحد کاربرد‌های متنوعی از جمله مجوزدهی، مالکیت زمین در بخش‌های مختلف و تشخیص کاربری دارد. مثلا اگر زمینی کاربری صنعتی داشته باشد باید ویژگی‌های مشخصی از باب مجوز داشته باشد. سامانه پنجره واحد این امکان را می‌دهد دستگاه‌های مختلفی که در ارتباط با زمین دخیل هستند در یک فضا تجمیع شوند و ملاحظات خاص خودشان را بارگزاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !