شغلهای دایم در سفر


سفر کردن و لذت بردن از سفر بسیار لذتبخش و پر هزینه است اما شغلهای دایم در سفر هم هستند که علاوه بر درآمد زایی می توان از این سفرها لذت برد . اگر دوست دارید سفر کنید و از سفر لذت می برید  یک راهش انتخاب شغلی است که چه بخواهید چه نخواهید مجبور […]

سفر کردن و لذت بردن از سفر بسیار لذتبخش و پر هزینه است اما شغلهای دایم در سفر هم هستند که علاوه بر درآمد زایی می توان از این سفرها لذت برد . اگر دوست دارید سفر کنید و از سفر لذت می برید یک راهش انتخاب شغلی است که چه بخواهید چه نخواهید مجبور به سفر باشید.هم به شهرهای مختلف سفر می‌کنید و هم کار می‌کنید.

خلبان

آموزش گسترده است، اما مزایای سفر آشکار است. اولین فکری که به به طور معمول به ذهن میاد، فرصت های شغلی به عنوان خلبان هواپیما تجاری است، اما خب انواع دیگه هم وجود دارد. اکثر خطوط هوایی ترجیح می دهند که فارغ التحصیلان دانشکده ها رو استخدام کنند، و برای اینکه شما بتونید مدرک بگیرید باید حداقل ۲۵۰ ساعت تجربه پرواز داشته باشید. شرایط لازم دیگه شامل گذراندن معاینه جسمی نسبتا سخت، داشتن دید کامل (با لنزهای اصلاح کننده یا بدون آن) و شنوایی قوی و نداشتن معلولیت های جسمی که ممکن است عملکرد رو مختل کند، می شود .

شغلهای دایم در سفر

مهماندار هواپیما

چه شغلی داشته باشیم که سفر برویم و حقوق هم بگیریم؟ اسم سفر شغلی که بیاید، اول به‌یاد مهماندار هواپیما می‌افتیم. مهماندارها در هفته چند بار سفر می‌کنند و گاهی هم امکان استراحت در شهر مقصد را دارند. خرید در فرودگاه‌های مختلف، آشنا شدن با آدم‌هایی که از فرهنگ‌های گوناگون می‌آیند، گشتن در شهر و لذت پرواز در آسمان گوشه‌ای از جذابیت شغل مهماندار است.

اما این فقط مزیت‌هاست و اگر پای درد دل مهمانداران بنشینید از بی‌خوابی، مشکلات گوارشی به دلیل برهم خوردن ساعت تغذیه و همچنین نبود اکسیژن مناسب رنج می‌برند. به همه اینها سروکله زدن با مسافران و ناوگان بعضا فرسوده را نیز اضافه کنید.

شغلهای دایم در سفر

راهنمای تور

اگر بخواهید با تور سفر کنید، مبلغ زیادی را می‌پردازید تا آژانس مسافرتی زحمت رزرو هتل و برنامه‌ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی را بکشد. اما راهنمای تور که باشید، نه تنها پولی نمی‌پردازید، بلکه حقوق هم دریافت می‌کنید. راهنمای تور به جاهای مختلفی سفر می‌کند، همیشه در گردش است و فرصت آشنا شدن با آدم‌های مختلف را دارد. کافی است اطلاعات خوبی درمورد جاذبه‌های گردشگری داشته باشید و بتوانید با روی خوش با دیگران ارتباط برقرار کنید.

تیوا فرخی، راهنمای تور یکی از آژانس‌ها درباره سختی‌های کار یک راهنمای تور می‌گوید: شما به عنوان راهنما باید به نیاز همه مسافران توجه کنید و بین نیازهایشان فرق نگذارید. بزرگترین هدف شما باید این باشد که به همه خوش بگذرد و این کار ساده‌ای نیست. مدیریت زمان و انتقال دانسته‌ها به بقیه با زبان قابل فهم از دیگر چالش‌های این شغل است.

شغلهای دایم در سفر

بازاریاب‌ها و نماینده‌های فروش

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها کارکنان فروش و بازاریابی را به ماموریت کاری می‌فرستند. اگر چنین شغلی را می‌پسندید، فرصت آن‌را دارید تا ضمن مذاکره با شرکت‌های دیگر، بدون پرداخت هزینه بلیت و اقامت، در شهرهای مختلف به گردش بروید و خستگی کار را از تن‌تان بیرون کنید.

شغلهای دایم در سفر

راننده‌

راننده‌های خط ترانزیت یکی از شغل‌های پر سفر را دارند. روز و شب به دل جاده می‌زنند، زیر آسمان آبی و در سکوت خارج از شهر رانندگی می‌کنند و شهرها و کشورهای مختلف را می‌بینند.

شغلهای دایم در سفر

مترجم

اگر مترجم خوب و قدرتمندی باشید، این شانس را دارید که مترجم افراد مهمی بشوید. به این ترتیب در همه سفرها آدم‌های معروف را همراهی می‌کنید؛ در زمان آزادتان هم می‌توانید در شهر بگردید، غذاهای محلی را امتحان کنید و با محلی‌ها گپ بزنید.

شغلهای دایم در سفر

وبلاگ نویس یا اینستاگرامر

می‌شود از طریق وبلاگ‌نویسی یا عکس آپلود کردن در اینستاگرام پول درآورد؟ چرا که نه. بلاگرها و اینستاگرامرهای زیادی در دنیا هستند که مدام در حال سفرند. از غذاهایی که می‌خوردند و جاهایی که می‌بینند برای علاقه‌مندانشان عکس می‌گذارند و به این وسیله و به مرور زمان بر تعداد دنبال کنندگانش اضافه می‌شود و خود تبدیل به تریبونی می‌شوند که به کمک صنعت مارکتینگ و تبلیغات می‌آیند و اینفلوئنسر مارکتینگ را شکل می‌دهند.
این عده معمولا برای سفرهاشان اسپانسری دارند که هزینه‌ بلیت و اقامتشان را پرداخت می کند یا از طریق همان آگهی‌های تبلیغاتی بخشی از هزینه سفرشان درمی‌آید.

شغلهای دایم در سفر

عضو گروه موسیقی

کمتر گروه موسیقی‌ای را پیدا می‌کنید که معروف باشند و در طول سال به شهرهای مختلف برای برگزاری کنسرت سفر نکند، بنابراین شاید بتوان روی موسیقی هم برای درآمدزایی حساب کرد.

شغلهای دایم در سفر

معلم زبان انگلیسی برای غیرانگلیسی‌زبان‌ها

اگر مدرک TEFL داشته باشید،‌ می‌توانید در کشورهای غیرانگلیسی‌زبان به‌عنوان معلم انگلیسی مشغول کار شوید. برای مدرسه‌‌ شهرهای مختلف درخواست کار بفرستید و معلم زبان مدرسه بشوید.

ورزشکار

در هر رشته‌ ورزشی که فعالیت کنید، برای شرکت در مسابقه‌های مختلف به همه جا سفر می‌کنید. هر جا که مسابقه‌های استانی، ملی و بین‌المللی درجریان باشد، شما هم می‌روید. البته اگر ورزشکار خوبی باشید، بیشتر روز را مشغول تمرین هستید، ولی حتما زمان آزادی هم برای استراحت و تفریح خواهید داشت.

عوامل فیلم

لازم نیست حتما ستاره‌ یا قهرمان فیلم باشید. از منشی صحنه تا کارگردان و بازیگر همراه گروه فیلم‌سازی سفر می‌کنند. درست است که ساعت‌ها کار کردن سر صحنه‌ فیلم‌برداری شما را خسته خواهد کرد، اما بخش تفریحی سفر، کاری می‌کند خستگی را فراموش کنید.

شغلهای دایم در سفر

خبرنگار

حتما در تلویزیون دیده‌اید که گزارشگران از شهری دیگر حوادث را گزارش می‌کنند. خبرنگار و عکاس حرفه‌ای که باشید، احتمال زیادی پیش روی شماست که برای تهیه‌ گزارش به شهر یا کشور دیگری سفر کنید، ولی این را هم در نظر داشته باشید که خبرنگاری جزو ۱۰ شغل سخت در سراسر جهان است.

شغلهای دایم در سفر

خدمه کشتی کروز

خدمه کشتی کروز می تواند یک انتخاب عالی برای کسانی باشد که علاقه مند به سفرهای دریایی هستند. کشتی های کروز روزها و گاهی هفته ها روی دریا هستند و به شهرهای مختلف ساحلی می روند و حتی ممکن است در بین راه هم در کنار شهرهای مختلف توقف کنند. خدمه و کارکنان کشتی های کروز دسته بندی های مختلفی دارند؛ مانند: خواننده ها، آشپز ها، نظافتچی ها و… پس شما در هر یک از موارد بالا که سررشته دارید می توانید آن را برای خود انتخاب نمایید و لذت کسب و کار و جهانگردی را همراه با هم تجربه کنید.

شغلهای دایم در سفر

داوطلب

اگر علاقه مند به فعالیت های بشر دوستانه و امدادگری هستید، باید بدانید که بسیاری از سازمان های جهانی برای این گونه فعالیت ها نیاز به داوطلب دارند و شما هم می توانید یکی از همین داوطلب ها باشید. به این ترتیب با انجام کار خیر خواهانه می توانید به سراسر دنیا هم سفر نمایید.

شغلهای دایم در سفر

پرستار در سفر (مسافرتی)

چه کسی می تواند پرستار در سفر باشد؟ شرایطش چیه؟
پرستاران با تخصص های مختلف، پرستاران دیالیز، پرستاران عملی (تجربه عملی زیاد)، پرستاران عملی پیشرفته، LPN / LVN با ۶ سال تجربه جدید، تکنولوژیستهای رادیولوژیک، درمانگران فیزیکی (فیزیوتراپ ها)، درمانگران حرفه ای (تراپیست حرفه ای)، پاتولوژیست زبان گفتار (گفتار درمان)، مدیران پرستار، و سایر متخصصان بهداشتی و درمانی مرتبط. حقوق و مزایا عالیه، طول دوره ی کاری میتونه بلند یا کوتاه باشه، و در بسیاری از موارد مسکن داده میشه.

باستان شناسی

اگر شما دوستدار فرهنگ و تاریخ کشور خود هستید، باستان شناسی یکی از مشاغلی است که با روحیات و علایق شما سازگار است. به این ترتیب پس از اخذ مدرک تحصیلی خود از دانشگاه، می توانید به فعالیت های باستان شناسی بپردازید. با این کار هم منبع درآمدی برای خود ایجاد کرده اید و هم توانسته اید به نقاط مختلف و دست نخورده دنیا رفته و لذت جهانگردی را تجربه نمایید.

صادرات و واردات

یکی از جذابیت های دنیای امروز آن است که شما می توانید هر چیزی را که به ذهنتان می رسد، وارد و صادر نمایید. با جهانی شدن دنیای امروز، همه افراد به دنبال چیزهای تازه و بکر هستند. به این ترتیب شما می توانید با کار آفرینی نگرش جدیدی را به دنیا عرضه نمایید. برای انجام این کار و کسب تجربه های جدید باید به نقاط مختلف دنیا سفر کنید و جهانگری را تجربه نمایید.

کارمند وزارت امور خارجه

اگر کارمند ورزات امور خارجه هستید این امکان برای شما وجود دارد که به شهرهای مختلف دنیا سفر کنید و با مردمانی با فرهنگ و آداب و رسوم گوناگون تعامل داشته باشید. به احتمال خیلی زیاد شما نمی توانید محل ماموریت خود را انتخاب نمایید، اما می توانید سفر یا نگرشی به کشوری که در آن سکونت می کنید داشته باشید. قطعا تجربه های جالبی به دست خواهید آورد، تجربه هایی که شبیه هیچ یک از سفرهای قبلی شما نیست!

شغلهای دایم در سفر

زمین شناس

همونطور که از اسمش پیداست، این شغل نیاز به تخصص ویژه داره. شما به پس زمینه هایی در ر فیزیک، شیمی و ریاضی؛ و حداقل یک مدرک کارشناسی ارشد، احتمالا یک دکترا نیاز دارید. اما خب تصور کنید، سفرهای زمینی. بزرگترین کارفرمایان زمین شناسی، صنایع نفت و گاز هستند، و البته شما می تونید امیدوار باشید شغلی رو داشته باشید که بخاطرش از این مکان هیجان انگیز به اون یکی میروید و دنبال منابع انرژی فسیلی می گردید.

شغلهای دایم در سفر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟