پنج طرح تامین برق و انرژی در فارس و بوشهر به بهره‌برداری رسید


پنج طرح تامین برق و انرژی در فارس و بوشهر به بهره‌برداری رسید

شیراز - ایرنا- پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان‌های فارس و بوشهر،سه‌شنبه در قالب پویش الف - ب- ایران با سرمایه‌گذاری 651 میلیارد ریال در آیینی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور از راه دور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر در این آیین با بیان اینکه طرح های پویش الف - ب- ایران اقدامی برای توسعه زیر ساخت های تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور است اظهار داشت : این طرح ها نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل ۱۳۱ میلیار ریال ، طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب گرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل ۲۶۰ میلیارد ریال است که در شهرستان های داراب و مرودشت افتتاح شد.

غلامرضا نصیری افزود: همچنین در قالب این پویش خط ۶۶ کیلوولت و کلیدخانه ۲۰ کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، هدف از راه اندازی این طرح ها تقویت شبکه ۶۶ کیلوولت شهربوشهر و امکان تغذیه پست ۶۶ کیلوولت نیایش درآینده و تامین برق پروژه مسکن مهرو متقاضیان جدید درشهربوشهر و همچنین پاسخگویی به متقاضیان برق کشاورزی ، شیلات و روستایی درحال حاضر و در آینده دراین استان است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان مشخصات نیروگاه مقیاس کوچک ۱.۹ مگاواتی مرودشت اظهار داشت : این نیروگاه با تولید سالانه ۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق درشهرستان مرودشت ساخته شده و ۶ نفر بطورمستقیم اشتغال ایجاد می کند ، این نیروگاه باهدف کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده از انرژی پاک و کاهش آلودگی محیط زیست وکاهش بار پست سهل آباد دراین شهرستان احداث شده است.

نصیری ادامه داد : امسال در مجموع ۳۸۰ میلیارد تومان طرح برق و انرژی در فارس به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: پویش هرهفته الف ب_ ایران با هدف توسعه زیرساخت ها و افزایش رضایت مندی مردمی در عرصه خدمت رسانی،تامین برق و افزایش پایداری شبکه، کاهش خاموشی ها ، تقویت شبکه ، تامین برق برای مشترکین جدید ، بهبود پایداری شبکه های ۶۳ کیلوولت است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: ظرفیت ایستگاه انتقال برق داراب گرد با بهره برداری از طرح های جدید از۱۵ به ۴۰مگاولت آمپر افزایش می یابد ، کاهش بارمصرفی ایستگاه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و تامین برق پایدار جهت حدود ۲۲ هزار خانوارشهرداراب از جمله اهداف این طرح است ، همچنین ظرفیت پست انتقال برق درودزن از۱۵ به ۴۰مگاولت آمپر افزایش می یابد. کاهش بارمصرفی ایستگاه درود زن ، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و امکان تامین برق متقاضیان فعلی و آینده کشاورزی هم از جمله اهداف این طرح در شهرستان مرودشت است.

نصیری اضافه کرد : پویش هر هفته الف – ب- ایران به ابتکار وزارت نیرو آغاز شد و همچنان ادامه دارد این طرح ارزشمند با محوریت هرهفته الف – ب-ایران "ساخت و ساز ها" و "ساز و کارها" به اجرا در آمد و ثمرات ارزشمندی برای استان فارس و جنوب کشور داشته است.

نصیری با عنوان این که اصلاح ساز و کارها و روندها در کنار توسعه ساخت و سازها و طرح ها، در دستور کار شرکت برق منطقه ای قرار دارد گفت:‌برنامه ریزی صورت گرفته برای شاخص های عملکردی سال جاری شامل برنامه کلان، مشترکین، سیستم اطلاعات جغرافیایی ، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت پست ها و اصلاح خطوط، و افزایش ایمنی مسیر اصلی حرکت این پویش است.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این آیین با بیان اینکه در سال جهش تولید تلاش‌های فراوان برای عمران و آبادانی صورت گرفته و استان فارس هم به ویژه در حوزه تامین برق و انرژی گام های موثر برداشته است اظهار داشت : حرکت سازنده ایجاد شده در زمینه عمران و آبادانی فارس قابل ستایش است.

وی افزود :این تلاش‌ها نمودی از موفقیت خدمتگزاران ملت در کارزار تحریم‌های ظالمانه است امید است این اقدامات آغازی برای توسعه بیشتر در استان فارس باشد و سال ۱۴۰۰ با گام‌های بلندتر در جهت توسعه در استان فارس آغاز شود.

وزیر نیرو هم در این آیین با بیان اینکه امروز برای مردم فارس و جنوب کشور روز خاطره انگیزی است گفت : حمایت امام جمعه شیراز از مسوولان خدمتگزار در استان فارس پشتوانه‌ای برای خادمان مردم است.

رضا اردکانیان افزود :شتاب بهره‌برداری از طرح‌های تامین برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تا پایان دولت ادامه دارد طرح‌های متعدد به مدار بهره‌برداری رسیده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار