استاندار همدان: سد کلان ملایر از طرح‌های شاخص استان است


استاندار همدان: سد کلان ملایر از طرح‌های شاخص استان است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه سد کلان ملایر از طرح های شاخص استان است، گفت: با تکمیل و احداث این طرح، بیش از 12 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شهر ملایر تامین شد.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، «سیدسعید شاهرخی» روز سه شنبه در جریان سفر به ملایر برای افتتاح طرح آبرسانی شهر، در دیدار با ائمه جمعه این شهرستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین آب‌ شرب شهر ملایر، افزود: تا پیش از این نگرانی جدی در مورد آب شرب مردم ملایر وجود داشت که با تکمیل احداث سد کلان ملایر و خط انتقالی که از این سد به شهر کشیده شد، نگرانی‌ها و برخی مشکلات رفع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با خط انتقالی از این سد به شهر ملایر و تکمیل تصفیه خانه آب که امروز افتتاح شد، شرایط مطلوبی برای تامین آب شرب سالم و پایدار شهر ایجاد شده است.

شاهرخی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و آینده‌نگری که در این طرح شده، تا سال ۱۴۱۵، گنجایش آن به ۳۰ میلیون متر مکعب، قابل افزایش است، زیرا گنجایش سد کلان تا ۴۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

استاندار همدان اقدامات وزارت نیرو در کل کشور را قابل تقدیر خواند و گفت: وزارت نیرو با اقدامات و برنامه‌هایی که در سطح کشور و استان همدان تدوین کرده است، خوش درخشید.

شاهرخی به بخشی از اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ طرح و پروژه شاخص در استان همدان شناسایی شده و در هرکدام از طرح‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری به نتایج مطلوب و قابل قبولی دست یافته‌ایم.

وی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی تامین آب یکی از مسائل جدی استان همدان و ملایر بود که با ساخت سد کلان ملایر بخش بزرگی از این مشکل رفع شد.

به گزارش ایرنا، ۲۰ پروژه صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ۶ استان به بهره‌برداری رسید.

امروز و در قالب پویش هر هفته #الف ب-ایران، از ۲۰ پروژه که ۶ پروژه در استان کرمانشاه، چهار پروژه در استان گیلان، ۶ پروژه در دو استان آذربایجان شرقی و فارس و نیز در استان های بوشهرو همدان و برق‌رسانی روستایی در ۱۷ استان کشور، بهره برداری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟