پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سنندج غرس می‌شود


پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سنندج غرس می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سطح شهر غرس می‌شود.

به گزارش ایرنا، آسوز شعبانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت مناسبی برای کاشت نهال و ترویج فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و حفظ و حراست از طبیعت است.

وی افزود: برهمین اساس و در راستای توسعه وگسترش فضای سبز و ایجاد محیطی سرسبز و شاداب و ارتقای روحیه شهروندان در پارک‌های جنگلی غرس سطح شهر پنج هزار اصله نهال غرس خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: این نهال‌ها شامل سنجد، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، ارغوان، داغداغان، افرا و زبان گنجشک است که غرس می‌شود.

وی یادآور شد: دراین هفته عملیات کاشت نهال در پارک جنگلی توس نوذر، واکاری در پارک جنگلی نیشتمان و پارک آبیدر، پارک فرجه و نهال کاری معابر و رفیوژها در سطح مناطق و کاشت نهال در محوطه بیمارستان توحید به پاس قدردانی از کادر درمان انجام خواهد شد.

شعبانی احداث، توسعه و گسترش فضای سبز برای ایجاد محیطی سرسبز و شاداب و ارتقای روحیه شهروندان را از مهمترین اهداف کاشت نهال در سطح پارکهای جنگلی و فضای سبز اعلام کرد.

آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی شیشه

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج گفت:حمام تاریخی شیشه یکی از بناهای تاریخی سنندج است که در بلوار کردستان روبروی مسجد ملاویسی واقع شده است.


پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سنندج غرس می‌شود

علیرضا کاظمی افزود: شهرداری چندین سال درصدد تملک این بنای تاریخی بود که با تلاش اداره املاک امسال این بنا بطور کامل تملک شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سقف این حمام تاریخی در کف معبر بلوار کردستان واقع شده و به دلیل بارش برف و باران و همچنین رفت و آمد برخی افراد باعث شده بود که جداره سقف این حمام آسیب ببیند.

مدیرشهرداری منطقه یک سنندج افزود: در راستای حفاظت و صیانت از این بنای تاریخی عملیات مرمت و بازسازی محوطه بیرونی حمام تاریخی شیشه توسط این شهرداری آغاز شد.

وی یادآورشد: مرمت و بازسازی این بنای تاریخی با نظارت و توسط استادکاران مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا می‌شود.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا