چگونه متوجه شویم که در پلی استیشن 5 نسخه ps4 بازی را اجرا کرده ایم یا ps5؟


چگونه متوجه شویم که در پلی استیشن 5 نسخه ps4 بازی را اجرا کرده ایم یا ps5؟

قابلیت اجرای بازی های نسل هشتم برای کنسول PS5 ساخته سونی ( Sony ) در نظر گرفته شده است و به همین دلیل گیمرها می توانند بیشتر بازی های مربوط به PS4 را روی PlayStation 5 و PlayStation 5 Digital Edition داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تک سیرو، یک گزینه مربوط به ارتقای بازی ها برای اجرای بهتر در پلی استیشن 5 وجود دارد که این گزینه به شما کمک می کند تا کیفیت بازی را بهبود بخشید. اما یکی از مهم ترین نواقص سونی در این بخش را می توان سردرگم کردن گیمر دانست. در واقع این که بدانیم در حال اجرای کدام نسخه از بازی هستیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و ما قصد داریم در این خصوص راهنمایی کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

روش اول تشخیص بازی PS5

روش اولی که پیشنهاد می کنیم، اسکرول کردن بازی از منوی اصلی سیستم PS5 می باشد. در سمت راست نماد بازی، نسخه متنی عنوان بازی را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که در حال اجرای نسخه PS4 باشید، این کلمه در کنار عنوان بازی درج می شود.

روش دوم

در روش دوم، شما می توانید دکمه گزینه ها را فشار دهید که در DualSense برای شما تعبیه شده است و زمانی که بازی مورد نظر را از منوی اصلی PS5 مشاهده می کنید، متوجه خواهید شد که نسخه بازی در دسترس شماست و شما می توانید نسخه فعلی بازی را مشاهده کنید.

چطور می توانم یک بازی PS4 را برای بازی در PS5 ارتقا دهم؟

برای سوئیچ کردن ورژن بازی از PS4 به PS5 شما باید در ابتدا به منوی اصلی مراجعه کنید، سپس بازی که قصد تغییر ورژن آن را دارید انتخاب کنید.

پس از این مرحله شما می توانید روی گزینه Options کلیک کرده تا یک زیر منو را مشاهده کنید. سپس Game Version به شما نشان داده می شود و شما می توانید انتخاب کنید که بازی را به PS5 ارتقاء دهید.

برای جابجایی از نسخه ای به نسخه دیگر نیز می توانید در ابتدا روی آن کلیک کنید و سپس با کلیک روی دکمه X روی کنترلر، انتخاب کنید که می خواهید بازی را ارتقا دهید. در صورتی که قبلا این کار را انجام نداده باشید مجبور به دانلود نسخه جدید خواهید شد.

چطور یک نسخه از بازی را حذف کنم؟

برای حذف یک نسخه PS4 یا PS5 از بازی باید به منوی اصلی سیستم مراجعه کنید و سپس می توانید به بازی بروید. با انتخاب دکمه Options در کنترل کننده تا یک زیر منو ظاهر شود و سپس می توانید گزینه حذف انتخاب کنید.

در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، می توانید بازی را حذف کرده و نسخه باقیمانده از بازی به صورت پیشفرض برای شما انتخاب خواهد شد. با توجه به توضیحات ارائه شده شما به سادگی می توانید از قابلیت PS5 استفاده داشته باشید.

چگونه متوجه شویم که در پلی استیشن 5 نسخه ps4 بازی را اجرا کرده ایم یا ps5؟

فروشگاه اینترنتی تک ‌سیرو عرضه کننده انواع کنسول بازی، دیسک بازی های جدید، انواع لوازم جانبی کنسول، سخت افزار گیمینگ و تجهیزات تولید محتوا و استریم می‌باشد.

در تک سیرو می توانید نسبت به خرید و قیمت PS5 در دو نسخه دیسک خور و دیجیتال ادیشن و همچنین قیمت Xbox Series X و S اقدام نمایید. علاوه بر این انواع دیسک‌های بازی نسل نهم و هشتم شامل انواع بازی‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و بازی های ایکس باکس Series X و ایکس باکس ONE همزمان با عرضه جهانی در فروشگاه ما موجود و آماده عرضه به شما عزیزان می‌باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی