اعمال صالح غیبت‌کننده پذیرفته نمی‌شود/ غیبت وحدت جامعه اسلامی را از بین می‌برد


 اعمال صالح غیبت‌کننده پذیرفته نمی‌شود/ غیبت وحدت جامعه اسلامی را از بین می‌برد

آیت الله شبستری گفت: اعمال صالح انسان غیبت‌کننده نزد پروردگار پذیرفته نمی‌شود. غیبت کردن عامل ایجاد کدورت و تضعیف مواضع وحدت است که وحدت جامعه اسلامی را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» پیش از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی که به صورت مجازی برگزار شد، طی سخنانی گفت: درباره گناه غیبت در احادیث فراوان به آن پرداخته شده است.

وی افزود: از پیامبر(ص) روایت کردند که یک درهمی که فرد از ربا استفاده می‌کند گناهش در محضر خداوند از ۳۶ مرتبه عمل منافی عفت بدتر است. گناهی شدیدتر از ربا آبروی یک مسلمان را بردن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به روایت دیگری از پیامبر(ص) بیان کرد: حضرت فرمودند فحش دادن به فرد مومن اسباب فسق و فجور است، قتل نفس هم در حد کفر است و قاتل وارد آتش جهنم می‌شود.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی با بیان اینکه غیبت کردن از مومن هم همچون خوردن گوشت برادر مرده است، اظهار کرد: احترام نسبت به آبرو و مال مسلمان همچون احترام خون او است.

آیت الله شبستری درباره عوارض منفی غیبت، ابراز کرد: غیبت کردن عامل ایجاد کدورت و تضعیف مواضع وحدت است که وحدت جامعه اسلامی را از بین می‌برد.

استاد درس خارج فقه درباره آثار معنوی غیبت، گفت: غیبت مانع از قبولی عبادات می‌شود؛ در روایت است که فرشته‌ای که اعمال افراد را بالا می‌برد وقتی اعمال غیبت‌کننده را بالا می‌برد، فرشته گیرنده می‌گوید این را قبول نمی‌کنم بزنید اعمال نیک فرد غیبت کننده را به صورت او بزنید، زیرا پروردگارم دستور داده است که من قبول نکنم اعمال صالحه کسی را که غیبت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این تعابیر نشانگر حرمت شدید غیبت است، امید که این گناه که متاسفانه در جامعه ما بسیار رواج دارد همچون شرب خمر از جامعه ما رخت برببندد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...