ثبت 30 هزار کمک مومنانه بچه‌های مسجد در رواق همدلی/ برکات پویش «مسجد، کانون مهر علوی» در کمک به هموطنان سی‌سختی


ثبت 30 هزار کمک مومنانه بچه‌های مسجد در رواق همدلی/ برکات پویش «مسجد، کانون مهر علوی» در کمک به هموطنان سی‌سختی

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با اعلام ثبت بیش از 30 هزار فعالیت کانون‌های مساجد در رواق همدلی طرح ملی «ایران قوی»، گفت: پویش «مسجد، کانون مهر علوی» و مشارکت بچه‌های مسجد با آن، در کمک‌رسانی به زلزله‎زدگان سی‌سخت موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برکات فضاسازی رسانه ای برای همراه کردن مردم در کمک به زلزله زدگان سی سخت، اظهار کرد: بحث بسیار مهم این است که در نظام اسلامی، فکر کردن به دیگر مومنان و آحاد ملت بحثی کاملاً اساسی و بنیادی است، چنان که نبی مکرم اسلام(ص) در حدیثی شریف فرمودند: «هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست». یعنی ایشان مرز اسلام و مسلمانی را اهتمام به امور دیگر مسلمین معرفی کرده اند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: بنابر تعابیر روایی مسلمانی به ازدیاد نماز و روزه نیست بلکه مسلمان باید به امور اجتماعی و دردمندی دیگران دغدغه داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی پویش رسانه ای «مسجد، کانون مهر علوی» به همت خبرگزاری شبستان، گفت: اکنون که هموطنان ما در شهرستان سی سخت بر اثر زلزله دچار آسیب شده اند نیازمند فضای همدلی و کمک مومنانه به آنها هستیم. چنین پویش هایی و ورود رسانه ها به این عرصه، فضا را برای ابراز همدردی ها و کمک های مومنانه مساعد کند. کاری که پویش «مسجد، کانون مهر علوی» در آن موثر بوده است.

حجت الاسلام دکتر ارزانی با بیان اینکه مهربانی در حق دیگران باعث می شود خدا با رحمت خود با ما برخورد کند، تاکید کرد: کمک به همنوعان سبب رقت و تلطیف قلب شده و معنویت ها را افزایش می دهد. در این میان پویش های رسانه ای در درگیر کردن آحاد ملت و جذب همدلی های مومنانه نقشی مهم دارند.

رئیس ستاد فهما با بیان اینکه مردم با ایمان و خداباوری در مساجد حضور می یابند، خاطرنشان کرد: طبیعتاً حرکات و اقداماتی هم که حول محور معبود شکل بگیرد، جایگاهی ویژه دارد. در این راستا رواق همدلی را برای فعالیت بچه های مسجد در عرصه کمک های مومنانه طراحی کرده ایم که حضور کانون ها در آن ارزشمند و موثر است. چنان که بیش از 30 هزار فعالیت خاص در این رواق ثبت شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا