ایجادبزرگترین کارخانه تولید چادرمشکی در قم، با برند شهر کریمه اهل بیت(س)


ایجادبزرگترین کارخانه تولید چادرمشکی در قم، با برند شهر کریمه اهل بیت(س)

استاندار قم از برنامه کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن برای ایجاد یک هزار و 842 واحد با اعتبار 650 میلیارد تومانی و ایجاد بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی در استان خبر داد.

بهرام سرمست، استاندار قم، امروز در آیین تفاهم نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری قم، عنوان کرد: در جهت محرومیت زدایی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ساماندهی محلات آسیب پذیر و باتوجه به نام گذاری سال به جهش تولید در باب احیا برخی واحدهای راکد و نیمه راکد تفاهم نامه هایی را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: تفاهم نامه ای نیز در رابطه با احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی به عنوان برند شهر کریمه اهل بیت(س) خواهیم داشت که با توجه به این که سالانه ۸۰ میلیون مترمربع چادر مشکی وارد می‌شود و مجموع تولید داخلی ما بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر مربع است، اهمیت ویژه ای دارد.
وی با بیان اینکه این طرح برای دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایجاد خواهد کرد، افزود: مجموع اعتبار درنظر گرفته شده برای این واحد بیش از یک هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان است.
استاندار قم بیان کرد: شهر قم سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر زائر دارد و جای یک بسته سوغات زائر خالی است و امیدواریم بخشی از بسته سوغات زائر با تولید چادر با کیفیت در این استان تکمیل شود.
وی اظهار کرد: پیگیر ثبت ملی شهر مقدس قم به عنوان شهر ملی انگشتر نیز بودیم که این موضوع نیز پیگیری شد همچنین‌ در ادامه این سفر برنامه کلنگ زنی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن را داریم که بر اساس آن یک هزار و ۸۴۲ واحد با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی عملیاتی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل