فراگیری کمک‌های اولیه امداد و نجات به 30 زن در بافق و 2 خبر کوتاه


فراگیری کمک‌های اولیه امداد و نجات به 30 زن در بافق و 2 خبر کوتاه

یزد - ایرنا - ارایه کمک‌های اولیه امداد و نجات به 30 زن در بافق ، لزوم مزین شدن ورودی شهر مهریز با تصاویر شهدا و دعوت از « یگانه غریب‌گشته» به اردوی تیم‌ملی آلیش در تهران از جمله خبرهای روز سه شنبه استان یزد است.

رییس جمعیت هلال احمر بافق گفت: ۳۰ نفر از بانوان شهرستان با حضور در خانه‌ هلال روستای مبارکه چگونگی ارایه کمک‌های اولیه و امداد و نجات به آسیب دیدگان از بلایای طبیعی و سایر حوادث را فرا گرفتند.

محمدرضا فتاحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این دوره هشت روزه را توانمندسازی بانوان عضو خانه هلال روستایی و فرا گیری آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل تیم‌های واکنش سریع روستایی ذکر کرد.

وی آمادگی هرچه بیشتر زنان و دختران روستایی در بحث خود امدادی و ارایه کمک‌های اولیه به دیگران در حوادث و اتفاقات را از دیگر اهداف این دوره آموزشی ذکر کرد.

این مسوول در ادامه خانه‌ هلال را بهترین عرصه تجلی کار داوطلبانه دانست و بیان کرد: این دوره آموزشی به صورت مقدماتی برای فرا گیری نحوه امداد و کمک‌های اولیه در خانه هلال مبارکه که در چهار کیلومتری شهر بافق قرار دارد، برگزار شد.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر بافق دوره تکمیلی این آموزش‌ها پس از برگزاری دوره مقدماتی پسران به طور همزمان در ۲ خانه هلال روستایی برگزار می‌شود و جوانان عضو این خانه ها توانایی بسیاری از کارهای امداد و نجات در شرایط سخت و چگونگی تشکیل تیم‌های واکنش سریع را می‌آموزند.

وی ادامه داد: توسعه خانه‌های هلال و ‏ارتقای سطح آموزش‌ همگانی امداد از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر برای ارتقای تاب‌آوری جامعه به شمار می‌رود و به همین دلیل تلاش می‌شود تا سطح کمّی و کیفی خانه‌های هلال ارتقا داده شود.

فتاحی تاکید کرد: بزرگترین و اصلی‌ترین رسالت خانه‌های هلال بحث آموزش همگانی است که با همت مسوولان خانه‌های هلال شهرستان، این مهم در مسیر تحقق قرار دارد.

وی افزود: فعالیت‌های داوطلبانه، دیگر تنها به شعبه های جمعیت هلال‌احمر خلاصه نمی‌شود و راه‌‏اندازی خانه‌های هلال سبب شد فعالیت‌های داوطلبانه به روستاهای منطقه راه پیدا کند.

فتاحی با بیان اینکه تقویت جامعه آماده در دستور کار جمعیت هلال‌‏احمر قرار دارد از عموم مردم خواست تا با عضویت در هلال احمر بافق از آموزش‌های امدادی رایگان برخوردار شوند.

پنجمین خانه هلال بافق ۲۵ بهمن ۹۹ با حضور نماینده ویژه دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، در محل امامزاده عبدالله (ع) این شهر افتتاح شد که تاکنون ۲۵۰ نفر در خانه‌های هلال شهری و روستایی شهرستان فعال شدند.

یکهزار و ۴۰۰ نفر از جوانان و داوطلبان، به عنوان عضو جمعیت هلال احمر بافق فعالیت دارند و مرکز این شهرستان ۵۰ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

مهریز

امام‌جمعه مهریز گفت: ورودی این شهر که مسیر اصلی رفت و آمد مسافران و دروازه جنوبی استان یزد است با تصاویر شهدا مزین شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی دوشنبه‌شب در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد به اهمیت ترویج فرهنگ شهادت در جامعه با توجه به تهدید نرم دشمنان اشاره کرد و افزود: استفاده از تابلوهای مناسب با عکس شهدا همراه با مختصری از معرفی آنها با طراحی مناسب نقش مهمی در آشنایی با شهیدان دارد.

وی ادامه داد: با وجود اهمیت موضوع و فرصتی که هم‌اکنون به خاطر این موقعیت در اختیار منطقه است ، هنوز استفاده مناسبی از آن برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت نگرفت .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: در این مورد در برخی شهرها که در مسیر جاده های اصلی کشور قرار دارد، کارهای خوبی با تهیه و نصب تندیس و عکس و تابلوهای مناسب مخصوص معرفی شهدا انجام شد.

محی‌الدینی با اشاره به اینکه تاکنون در این ارتباط بارها مطالبه شهروندان برای نصب تابلوهای شهدا در ورودی و مسیر جاده اصلی حوزه استحفاظی شهرستان اعلام شد و با وجود اهمیت و نقشی که دارد هنوز اقدامی صورت نگرفت ،مناسب است در آستانه سال نو اقدامی به عمل آید.

وی یادآور شد: باید از موقعیت منطقه و سال جدید برای ترویج فرهنگ شهادت که نیاز مهم جامعه در مقابل هجمه فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان و تهدید نرم آنهاست، بهتر و بیشتر استفاده شود و از بنیاد شهید و امورایثارگران انتظار می‌رود با همکاری سایر نهادها اقدام لازم را انجام دهند.

همچنین حجت‌الاسلام عباس زارع گاریزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد به اهمیت استفاده از فضاهای شهر برای نصب تصاویر شهدا اشاره کرد و گفت: در این مورد از سوی اداره کل با همکاری سایر مجموعه‌های فرهنگی شهرستان پیگیری صورت می‌گیرد.

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در کنار جاده اصلی تهران، بندرعباس قرار دارد.

یزد

رییس هیات کشتی استان یزد گفت: از سوی کادرفنی، « یگانه غریب‌گشته » به اردوی تیم‌ملی آلیش که از ۱۶ الی ۲۳ اسفندماه جاری در تهران برگزار می‌شود دعوت شد.

مجتبی صدقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از سپیده بابایی، فاطمه فتاحی، ثریا حاجت، محدثه حسینی، زهرا ابراهیمی، ریحانه گیلانی، نگین نظری، مریم احمدی، سارا علیپور، هانیه عاشوری و نیلوفر امینی دیگر دعوت‌شدگان ذکر کرد..

وی ادامه داد: این اردو زیرنظر « آنا براتی »سرمربی و هدی نقیبی و هانیه قدرتی به عنوان مربی و مربی بدنسازی، تکتم بیدل پیگیری و در پایان به صلاحدید کادرفنی نفرهای برتر برای مسابقات مختلف تیم‌ملی که زمان آنها متعاقبلا اعلام می‌شود انتخاب می‌شوند.

غریب‌گشته به تازگی در پایان مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش با شکست همه حریفان خود بر سکوی قهرمانی ایستاد و پیراهن تیم‌ملی را به تن کرد.

در مسابقات کشتی آلیش بانوان کشور و انتخابی تیم‌ملی، تیم ۲ نفری یزد با یک طلا و یک مقام پنجمی از میان ۲۷ استان در جایگاه نهم قرار گرفت.

غریب‌گشته پیش از این قهرمان چندین دوره رقابت‌های کشتی آلیش بانوان کشور شد و مدال نقره آسیا و برنز جهانی را در کارنامه خود دارد و از پر افتخارترین ورزشکاران استان یزد است.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد و هیات کشتی در ۱۰ شهرستان استان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش