کشف آثار تاریخی در مرودشت فارس


کشف آثار تاریخی در مرودشت فارس

شیراز- ایرنا- مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت فارس اعلام کرد:با پیگیری‌های یگان حفاظت و همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی از یک منطقه باستانی در کوه‌های کامفیروز این شهرستان، اشیایی تاریخی مربوط به دوران پیش ‌از تاریخ کشف شد.

روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس سه‌شنبه ۱۲ اسفند۱۳۹۹ در خبری که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، از قول بهمن مردانی عنوان کرد: شهرستان مرودشت به‌دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش ‌از تاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است که در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: این اشیای مهره‌مانند متعلق به دوران پیش ‌از تاریخ و دوران تاریخی است که به‌عنوان گردنبند و دستبند استفاده و همراه با اجساد دفن می‌شده است.

کارشناس مسئول باستان‌شناسی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت نیز عنوان کرد: این اشیای مکشوفه تدفینی بوده که به‌دلیل مجهول بودن محل دقیق آن، در حال حاضر امکان دقیق قدمت آن مقدور نیست.

محمدتقی قلعه‌نویی افزود: برای تشخیص دقیق قدمت این اشیا باید نوع و جنس آن‌ها به‌دقت بررسی شود؛ همچنین سفال‌های گورهای یادشده مورد مطالعه قرار گیرد.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روش‌های نوین مقابله با آلودگی صوتی در شهرها؛ از فواره‌های صوتی تا کاشت درخت