توسعه سیستان و بلوچستان در گرو همکاری مردم و مسوولان است


توسعه سیستان و بلوچستان در گرو همکاری مردم و مسوولان است

زاهدان- ایرنا- جانشین نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: توسعه همه جانبه و امنیت پایدار در این استان پهناور در گرو همکاری علما، مردم و مسوولان با یکدیگر است بنابراین باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی جمعی از علما و روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: شروع بعثت رسول اسلام با پنج آیه سوره علق که دعوت به علم، تعلم و یادگیری بوده و این نقش علما را بسیار پر اهمیت می‌کند.
وی با بیان اینکه برای رهایی از گمراهی باید به سمت علم، قرائت و بیان رفت و این ارزش کار علما و روحانیان را نشان می‌دهد افزود: این علما هستند که هدف بعثت انبیا و پیامبر اکرم(ص) را تا روز قیامت ادامه می‌دهند که مسوولیتی سنگین است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: بعثت رسول خدا برای زمان و مکان خاصی نبود از صدر اسلام شروع و تا قیامت ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در زمان امام(ره) با پیروزی انقلاب نقطه‌ای عطف ایجاد و هدف بعثت پیامبر(ص)و احیای تمدن اسلامی محقق شد از اینرو طبیعی است که غرب در مقابل این تمدن بایستاد.
حجت‌الاسلام بی‌نیاز با اشاره به اینکه ۴۲سال با سختترین فشارها و تحریم با فضل الهی و رهبری حکیمانه امامان انقلاب توانسته‌ایم به پیشرفت و رشد برسیم گفت: یکی از وظایف که ما داریم این است که ویژگی‌های پیامبر را داشته و در این راستا از مردم و با مردم بودن را خصوصیات علما بدانیم.
وی با بیان اینکه حقوق عمومی و حل مشکلات مردم وظیفه و حق علما برای پیگیری و مطالبه است تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به تمام دستگاه‌ها از نظامی، حاکمیتی و خیران تاکید کرده که در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند و همگی نسبت به این مهم وظیفه داریم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علما و روحانیان مسوولیت راهنمایی مردم و ایجاد فرهنگ تلاش،کار و امنیت در استان را دارند خاطرنشان کرد: انتقاد و مطالبه‌گری حق همگان است اما این انتقاد باید در جای خود، منصفانه و براساس واقعیت باشد.
وی بیان کرد: در وقایع اخیر بعضی بیانیه داده و سخنرانی کردند این دلسوزی و وظیفه است اما ایجاد آرامش در جامعه با راهنمایی ما و شما انجام خواهد شد از اینرو باید در موضع‌گیری‌ها صریح و شفاف بوده تا به توسعه کمک کند.
حجت الاسلام بی‌نیاز خاطرنشان کرد: مردم و آن‌هایی که برای معیشت جانشان به خطر می‌اندازند مردم ما بوده که باید از آن‌ها حمایت کنیم اما حساب این افراد از مافیا جداست.
وی تاکید کرد: توسعه سیستان و بلوچستان با همت دستگاه‌های حاکمیتی، علما و بزرگان بزودی متحول و رونق در سال‌های آینده ایجاد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا